روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۴۶۶

 نگاهی بر صورت‌های مالی 96 شکر شاهرود: قشکر اطلاعات و صورت‌های مالی سال مالی 96 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل 200 میلیارد ریال منتشر کرد. براین اساس، شرکت با انتشار عملکرد یکساله خود اعلام کرد در دوره یاد شده سود خالص برابر یک میلیارد و 344 میلیون ریال کسب کرد و مبلغ 7 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل روند مثبتی داشته است. گفتنی است «قشکر» در سال مالی قبل مبلغ 313 ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشته بود. افزون براین، از سود خالص دوره نیز زیان انباشته ابتدای سال کسر شد و در نهایت مبلغ 77 میلیارد و 78 میلیون ریال زیان انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

اختصاص 235 ریال سود به ازای هر سهم قند نیشابور: شرکت قند نیشابور اطلاعات و صورت‌های مالی سال مالی 96 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل 200 میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین، شرکت قند نیشابور با انتشار عملکرد یکساله خود اعلام کرد در دوره یاد شده سود خالص برابر 47 میلیارد و 48 میلیون ریال کسب کرد و بر این اساس مبلغ 235 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی معادل دو هزار و 36 درصد افزایش داشته است. گفتنی است «قنیشا» در سال مالی قبل مبلغ 11 ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشته بود. براساس این گزارش، به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال افزوده شد و در نهایت مبلغ 45 میلیارد و 922 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 انتشار صورت‌های مالی 9 ماهه «سمگا»: شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌یی 9 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل سه هزار میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین، شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با انتشار عملکرد 9 ماهه خود اعلام کرد در دوره یاد شده سود خالص برابر 207 میلیارد و 195میلیون ریال کسب کرد و بر این اساس مبلغ 69 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل روند مثبتی داشت. گفتنی است «سمگا» در 9 ماهه سال مالی قبل مبلغ 26 ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشته بود. افزون بر این، به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ 902 میلیارد و 691 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 شفاف‌سازی «دتولید» درباره نوسان قیمت سهام: شرکت داروسازی تولید دارو اعلام کرده است از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بر این اساس، شرکت داروسازی تولید دارو در نامه‌یی خطاب به سازمان بورس در خصوص نوسان قیمت سهام شفاف‌سازی کرد. این در حالی است که، «دتولید» اعلام کرده است از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بنابراین به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر به علت کمبود شدید نقدینگی در شرکت‌های داروسازی ناشی از عدم وصول به موقع مطالبات از شرکت‌های پخش در راستای طرح تحول سلامت، این شرکت را دچار توقف در تولید محصولات و در نتیجه کاهش فروش و در نهایت سود شده است. این شرکت اعلام کرده است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

 

ارسال نظر