روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۲۰۶

 انتشار پیش‌بینی شیر پاستوریزه پگاه اصفهان: شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31شهریور ماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل 200میلیارد ریال منتشر کرد. افزون بر این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را مبلغ 532 ریال اعلام کرده و طی دوره 6 ماهه با اختصاص مبلغ 198ریال سود به ازای هر سهم معادل 37درصد از کل پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 66 درصد کاهش داشت. گفتنی است این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 583 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد و به 33درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید. علاوه بر این «غشصفا» دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی اعلام کرد. بر این اساس به دلیل کاهش فروش و افزایش نسبی بهای تمام شده کالای فروش رفته، سود ناخالص 6 ماهه اول سال 1396 معادل 9درصد کاهش داشته است.

 نگاهی بر عملکرد 6 ماهه «چکاوه»: شرکت صنایع کاغذ‌سازی کاوه پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل 250میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین شرکت پیش‌بینی زیان هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96را مبلغ 83 ریال اعلام کرده بود و طی 6 ماه مبلغ 187ریال زیان به ازای هر سهم اختصاص داد که برابر با 225درصد کل پیش‌بینی سالانه‌اش بود. گفتنی است این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل نیز مبلغ 428ریال زیان به ازای هر سهم و معادل 70درصد کل پیش‌بینی سالانه محقق کرد. براساس این گزارش«چکاوه» دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال مالی 96 را حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی به شرح زیر اعلام کرد.

 مهم‌ترین رویه‌های حسابداری:

 رویه‌های حسابداری در تهیه این اطلاعات با رویه‌های به‌ کار گرفته شده در تهیه صورت‌های مالی سال منتهی به 30 اسفند ماه 1395و گزارش مالی میان دوره‌یی 6ماهه منتهی به 31شهریور ماه 96 به طور یکنواخت مورد استفاده قرار گرفته است.

 خلاصه مهم‌ترین برنامه‌ها و مفروضات اصلی:

 خلاصه مهم‌ترین برنامه‌ها و مفروضات شرکت در سال مالی 96 که مبنای تهیه این اطلاعات مالی قرار گرفته به شرح زیر است.

 مفروضات:

با توجه به تحقق تولید در 6 ماهه اول سال 1396 به میزان 15هزار و 7تن مقدار تولید کاغذ برای سال 1396 به میزان 29هزار و 660 تن در نظر گرفته شده است. همچنین دلیل کاهش تولید نسبت به پیش‌بینی اولیه در کل بابت مشکلات موجود در تامین آخال بوده است. علاوه بر این فروش محصولات در بودجه سال 1396 به مقدار 29هزار و 622 تن پیش‌بینی شده که در 6 ماهه اول سال 1396 مقدار 14هزار و 200تن از آن تحقق یافته است. این درحالی است که با توجه به شرایط بازار پیش‌بینی می‌شود بیشتر محصولات تولیدی در سال 1396به فروش رود. همچنین فروش‌های داخلی بر مبنای مصوبات کمسیون‌های معاملات فروش، نرخ‌های فروش قراردادهای منعقده و توافقات صورت گرفته با خــــریداران محصولات منظور شده که تمام آنها به تصویب هیات‌مدیره شرکت خواهد رسید. بر این اساس، نرخ فروش محصولات شرکت در 6 ماهه دوم سال نسبت به 6 ماهه اول سال 1396با افزایش تقریبی معادل 12درصد پیش‌بینی شده است. در این بودجه، اطلاعات واقعی حسابرسی شده 6 ماهه اول سال مالی 1396 ملاک سنجش، مقایسه و برآورد هزینه‌های شرکت قرار گرفته است. این درحالی است که هزینه استهلاک دارایی‌های ثابت بر مبنای افزایش دارایی‌های ثابت در سال بودجه و دارایی‌های موجود طبق قانون مالیاتهای مستقیم محاسبه و در بودجه منظور شده است. از بابت بازسازی بخشی از خط تولید و شروع بهره‌برداری از آن به دلیل قطعی نشدن ضمانتنامه‌های تکمیل پروژه با پیمانکار مربوطه به حساب دارایی ثابت مشهود انتقال نیافته و در سرفصل دارایی در جریان تکمیل منظور شده است. بر این اساس از این بابت هزینه استهلاک در صورت سود و زیان پیش‌بینی نشده است.

 

ارسال نظر