احتمال حذف ۳ شرکت و دلایل تعویق در عرضه اولیه

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۴۰
احتمال حذف ۳ شرکت و دلایل تعویق در عرضه اولیه

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس از احتمال حذف سه شرکت خبر داد و با اعلام علت تعویق در عرضه اولیه سهام گفت: به‌زودی سهام یکی از سه شرکت جدید، آماده واگذاری می‌شود. روح‌الله حسینی‌مقدم درباره علت اخراج شرکت پارس پامچال از بورس و انتقال به بازار پایه فرابورس آن هم بعد از حضور 29 ساله، اظهار داشت: این شرکت زیانده بوده و برنامه‌یی هم برای بهبود شرایط نداشت. بنابراین الزامات حضور در بورس را از دست داد و با تصمیم هیات پذیرش، به بازار پایه فرابورس منتقل شد. وی در برابر این سوال که آیا شرکت یا شرکت‌های دیگری هم هستند که شرایط ادامه حضور در بورس را ندارند؟ توضیح داد: بله. طبق آخرین بررسی‌های انجام شده، سه شرکت بورسی، در فهرست حذف قرار گرفته‌اند که به‌دلیل نهایی نشدن، فعلا نمی‌توان اسامی را اعلام کرد. این مقام مسوول ادامه داد: در این رابطه موضوع حذف از بورس به هر سه شرکت اعلام شده و مدیران آنها می‌توانند نسبت به تصمیم هیات پذیرش اعتراض کنند یا مصوبه را بپذیرند. در این میان فرصت اعتراض هر سه شرکت رو به پایان بوده و اگر اقدامی نشود، هر سه شرکت از بورس حذف می‌شوند.

چنانچه اعتراضی هم مطرح شود، توسط سازمان بورس تصمیم‌گیری خواهد شد. به گزارش بورس‌پرس، حسینی‌مقدم در واکنش به سوال دیگری مبنی بر علت تعویق در عرضه اولیه سهام شرکت‌ها هم به بورس‌پرس گفت: در حالی چند شرکت با برگزاری جلسه معارفه، آماده عرضه اولیه هستند که به‌دلیل لزوم ارائه اطلاعات میان‌دوره‌یی، تاخیری ناخواسته در واگذاری سهام ایجاد شده اما بعد از تکمیل آخرین اطلاعات لازم و انتشار در کدال، یکی دو شرکت در آینده‌یی نزدیک عرضه اولیه خواهند شد.

وی ادامه داد: در این میان شرکت‌های آماده، تامین سرمایه امید باتوجه به تشکیل جلسه معارفه و نهایی شدن قرارداد بازارگردانی، از شرایط حداکثری برای واگذاری سهام برخوردار بوده و انتظار می‌رود سهام این شرکت به‌زودی در بورس عرضه اولیه شود. به گفته حسینی‌مقدم، شرکت آسیاتک هم باید گزارش ارزش‌گذاری را ارائه می‌کرد که این گزارش را به بورس داده و کارشناسان در حال بررسی هستند. همچنین قراردادهای شرکت پرشیا توسط سازمان بورس بررسی شده و بعد از ارائه آخرین اطلاعات طبق دستورالعمل افشای اطلاعات، در نوبت عرضه اولیه قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر