کاهش نماگر بورس

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۳۹

گروه بورس   

در معاملات روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل با 103 واحد کاهش رقم 91هزار و 152 واحدی را به خود اختصاص داد. از همین رو، شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 5واحدی عدد 17هزار و 622 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین، شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 97واحدی به رقم 98 هزار و 557 واحد دست یافت. علاوه بر این، شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 23واحدی به رقم 64 هزار و 956 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 484 واحدی عدد 193هزار و 7 واحد را به نمایش گذاشت. براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران با 84 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با 23 واحد و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با

 21 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس با 56 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 43واحد و فولاد خوزستان 35 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. بر این اساس، ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از 200 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 930میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 61 هزار و 81نوبت داد و ستد بود.

 رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس

در سویی دیگر، در مبادلات روز گذشته، فرابورس ایران با خرید و فروش نزدیک به 460 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و 598 میلیارد ریال دنبال شد که نسبت به روز قبل از افزایش حجم و ارزش معاملات حکایت داشت. بر این اساس، در جریان بازار شاخص کل فرابورس نیز نزدیک به 4 واحد رشد کرد تا آیفکس در ارتفاع 1030 واحدی بایستد. همچنین، دو نماد شیمیایی به نام‌های «مارون» و «زاگرس» و یک نماد از گروه فلزات اساسی به نام «میدکو» عمده بار مثبت بر شاخص کل را تا سطح حداکثر 5واحد رقم زدند. اگرچه در سمت مقابل نمادهای «شاوان»، «ذوب»، «شراز» و «شپاس» تا نزدیکی یک واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشته و مانع از رشد بیشتر آن شدند. نگاهی به مبادلات انجام شده در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس حاکی از آن است 61درصد از حجم و 39درصد از ارزش کل معاملات در فرابورس ایران در این دو بازار رقم خورده است.

 

ارسال نظر