کاهش نماگر‌های بورس تهران و فرابورس

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۲۵

گروه بورس|

شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات دومین روز کاری خود با کاهش 61 واحدی، رقم 87هزارو 843واحدی را به خود اختصاص داد. از همین‌رو شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 36واحدی عدد 17هزار و 579واحد را به نمایش گذاشت. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 49واحدی به رقم 94هزار و 740واحد دست یافت. بر این اساس شاخص بازار اول در حالی با کاهش 26واحدی به رقم 61هزار و 464واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 221واحدی عدد 192هزار و 998واحد را به نمایش گذاشت. براساس این گزارش روز گذشته معاملات سهام در نماد بانک ملت با 45واحد، پتروشیمی جم با 44واحد و گروه مپنا با 35واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ماشین‌سازی اراک با 49واحد، ملی صنایع مس ایران با 46واحد و همراه اول با 38واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. افزون بر این، ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از 126میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 547میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 53 هزار و 909 نوبت داد و ستد بود.

 زمان پایان اعتبار معاملات اوراق تسهیلات مسکن

در سویی دیگر روز گذشته مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان‌ماه 96 در نماد معاملاتی «تسه 9408»، برای نقل‌وانتقال (خریدوفروش و هبه) به اتمام رسید و از همین رو این نماد معاملاتی در پایان معاملات متوقف شد. بر این اساس در میانه این هفته معاملاتی خریداران و فروشندگان اوراق تسه، 63هزار و 940ورقه تسهیلات مسکن را مبادله کردند که این نقل‌وانتقال‌ها ارزش بیش از 48میلیارد ریالی را رقم زد.

همچنین روز گذشته در مجموع بازارهای فرابورس، معامله‌گران بیش از 256میلیون ورقه بهادار را در 41هزار نوبت دادوستدی دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بر 959میلیارد ریال بالغ شد. در این میان یک‌سوم از حجم و بیش از 20درصد از ارزش کل مبادلات انجام‌ شده در فرابورس به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت و بدین‌ترتیب بیش از 83 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 207 میلیارد ریال در این دو بازار دست به دست شد. بر این اساس نمادهای «ذوب» و «غشهداب» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.

 در همین حال نماد «ذوب» در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادهای روز گذشته قرار گرفت. از سوی دیگر نمادهای «زاگرس»، «میدکو»، «دماوند» و «شراز» روی‌ هم‌ رفته بیش از

3 واحد اثر منفی بر شاخص کل گذاشتند و تحت تاثیر این اهرم‌های منفی، آیفکس با بیش از 3واحد افت در ارتفاع 968 واحدی قرار گرفت.

 

ارسال نظر