روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۵۲

 پوشش 48درصدی پیش‌بینی‌های «شتوکا»: شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با سرمایه ثبت شده 70هزار میلیون ریال پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 برای دوره 6 ماهه منتهی به پایان شهریور را اعلام کرد. همچنین، این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 را مبلغ 406 ریال به‌طور خالص پس از کسر مالیات منتشر کرد. بر این اساس، این شرکت برای دوره 6 ماهه منتهی به شهریور امسال 195ریال سود شناسایی کرد. به این ترتیب این شرکت 48درصد از پیش‌بینی‌ها را 6ماهه محقق کرد. گفتنی است شرکت در سال مالی گذشته به ازای هر سهم 409ریال سود محقق کرد. همچنین این شرکت در 6ماهه سال مالی قبل 183 ریال معادل 45درصد پیش‌بینی‌ها را پوشش داده بود. توکا رنگ فولاد سپاهان سود خالص پس از کسر مالیات را برای دوره 12ماهه امسال 28 میلیارد و 425 میلیون ریال اعلام کرده است که در 6 ماهه 13 میلیارد و 638میلیون ریال معادل 48درصد از آن را پوشش داده است.

 پوشش 49درصدی پیش‌بینی‌های پتروشیمی جم: شرکت پتروشیمی جم پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 9 هزار و 600 میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین، این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 را مبلغ 1570 ریال اعلام کرده است و طی دوره 6ماهه نخست امسال با اختصاص مبلغ 765 ریال سود به‌ازای هر سهم معادل 49درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل تغییر چندانی نداشته است. گفتنی است جم در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 766 ریال سود به‌ازای هر سهم و معادل 45درصد کل پیش‌بینی‌هایش را برآورده کرده بود.

 «شپدیس» 230 ریال سود شناسایی کرد: شرکت پتروشیمی پردیس با سرمایه ثبت شده 6هزار میلیارد ریال اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 6ماهه منتهی به پایان شهریور امسال را منتشر کرد. همچنین، این شرکت برای دوره 6 ماهه امسال به‌ازای هر سهم 599 ریال سود خالص شناسایی کرد. این شرکت برای دوره 6 ماهه سال گذشته به ازای هر سهم یک هزار و 230ریال سود شناسایی کرده بود و برای امسال این سود را در 6 ماهه 51درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داد. علاوه بر این، سود انباشته پایان دوره برای 6 ماهه امسال 4میلیارد و 219 میلیون و 846 هزار میلیون ریال اعلام شده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد کاهش داشته است.

 «لپارس» فراتر از پیش‌بینی‌هایش عمل کرد: شرکت کارخانجات پارس الکتریک پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 300 میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین، این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 را مبلغ 350ریال اعلام کرده است و طی دوره 6 ماهه نخست امسال با اختصاص مبلغ 254 ریال سود به ازای هر سهم معادل 73 درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 67 درصد افزایش داشته است. گفتنی است، «لپارس» در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 152 ریال سود به ازای هر سهم و معادل 103 درصد کل پیش‌بینی‌هایش را برآورده کرده بود.

 شفاف‌سازی «فایرا» از کارنامه 6 ماهه: شرکت آلومینیوم ایران بعد از ارائه پیش‌بینی سود 68ریالی هر سهم در عملکرد 6 ماهه اول سال، امروز در نامه‌یی به 13 سوال سازمان بورس پاسخ داد. بر این اساس، بهمن اخوان مدیرعامل «فایرا» در گزارشی درخصوص سوالات ذکر شده از سوی ناظر بازار، شفاف‌سازی کرد. براساس گفته‌های مدیرعامل، موضوع افزایش مانده بدهی به شرکت آلومینای ایران در پایان دوره 6 ماهه اول سال جاری، ناشی از تامین سهم بیشتری از پودر آلومینای مورد نیاز از داخل کشور است. وی در این زمینه توضیح داد: در این راستا قراردادی یکساله در اواخر اسفند سال 95 به میزان 150هزار تن با شرکت مذکور منعقد و تا پایان شهریورماه 96، بیش از 97 هزار تن آن تحقق یافته است که باتوجه به مشکلات نقدینگی امکان تسویه کل مقدار مواد خریداری شده در دوره مذکور میسر نیست. همچنین مدیرعامل این شرکت درخصوص مبلغ 1021میلیارد ریال تحت عنوان مواد کمکی مصرفی این‌چنین توضیح داد: این مبلغ مربوط به هزینه مصرف مواد جانبی مانند آلومینیوم فلوراید، کاندلاک، کاند بار و چدن بوده است. اخوان درخصوص نحوه محاسبه نرخ فروش محصولات صادراتی نیز گفت: نرخ فروش شمش صادراتی براساس LME+PERMIUM محاسبه شد که نرخ پرمیوم در جلسه هیات‌مدیره ابلاغ می‌شود. وی در ادامه بیان کرد: باتوجه به اینکه شمش‌های عرضه شده در بازار داخلی مشتری نداشته برای تامین نقدینگی جهت پرداخت حقوق و سایر هزینه‌های شرکت صادرات شمش انجام می‌شود که با نرخ 86هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم برای 6 ماهه دوم سال 96 پیش‌بینی شده است.  

 نگاهی بر صورت‌های مالی «کچاد»: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌یی شش ماهه منتهی به 31 شهریورماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه‌یی معادل 28 هزار و 215میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین، این شرکت با انتشار صورت‌های مالی 6 ماهه خود اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ 3 هزار و 902 میلیارد و 283میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 116 ریال سود به‌ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 11درصد کاهش داشت. گفتنی است این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 130ریال سود به‌ازای هر سهم اختصاص داده است. به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و درنهایت سود انباشته پایان دوره به مبلغ 4هزار و 641میلیارد و 35 میلیون ریال رسید.

 ریزش شاخص‌های بورس عربستان:  شاهزاده‌ها به‌دلیل فساد مالی بازداشت شدند. بر این اساس، پرنس ولید بن طلال شاهزاده معروف و متمول عربی و مالک شرکت سرمایه‌گذاری هلدینگ کینگ دام، سهامدار عمده توییتر، جنرال موتورز، اپل و سیتی‌گروپ برای انجام تحقیقات بیشتر بازداشت شد. به گزارش سنا، ده‌ها نفر از وزرا و شاهزاده‌های سعودی به‌دلیل انجام تحقیقات بیشتر و بازجویی به‌دلیل فساد مالی بازداشت شدند. ابراهیم العساف وزیر سابق اقتصاد در این کشور نیز از دیگر وزرای بازداشتی است. افزون بر این، دستگیری‌های اخیر در حاشیه عرضه اولیه آرامکو غول نفتی سعودی است. این در حالی است که، عرضه اولیه این سهم بزرگ‌ترین عرضه اولیه در دنیا خواهد بود که به‌صورت دوئال صورت خواهد گرفت. بر این اساس، ‌این روند موجب افت شدید شاخص‌ها در بازار سعودی شد و شاخص تداوم را با کاهش 1.9درصدی همراه کرد.

 

ارسال نظر