نگاهی به تحولات بازار

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۶۱

واگذاری سهام دو شرکت توسط صندوق بازنشستگی فولاد: سهام دو شرکت به وکالت از سوی صندوق بازنشستگی فولاد توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار می‌شود. سهام دو شرکت به وکالت از سوی صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز ششم آذرماه جاری واگذار می‌شود. براساس این گزارش، 67.925درصد سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران به ارزش کل پایه 39 هزار و 992 میلیارد و 748 میلیون و 131هزار و 930 ریال و 99.85درصد سهام شرکت زغال‌سنگ کرمان به ارزش کل پایه 24 هزار و 56میلیارد و 936 میلیون و 609 هزار و 328ریال در این روز روی میز مزایده می‌روند. بر این اساس، این میزان سهام به‌صورت 20درصد نقد و بقیه اقساط 4ساله با فاصله 6 ماهه برای هر قسط واگذار خواهند شد.

اعلام ویژگی‌های نسخه جدید سامانه سهام عدالت: در نسخه جدید سامانه سهام عدالت جداول وضعیت تخصیص و واریز سود در صورت‌حساب دارایی مشمولان طراحی شده است که پس از شروع مراحل واریز سود مشمولان، گزارش تخصیص و واریز سود به شماره شبا بانکی تایید شده هر مشمول قابل مشاهده و چاپ یا پرینت خواهد بود. به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی، طبق قانون مشمولان سهام عدالت تا پایان 31 شهریور سال جاری فرصت داشتند صورت‌حساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت و پس از آگاهی از ارزش سهام‌شان، در صورت تمایل نسبت به تسویه مانده بهای سهام تخصیصی خود اقدام کنند که البته این مهلت با تصویب شورای عالی اصل 44 به مدت یک ماه دیگر و تا پایان مهرماه جاری تمدید شد.

نحوه و زمان پرداخت سود نقدی سهامداران 8 ناشر: تازه‌ترین خبرهای دریافتی از سازمان بورس حاکی از اعلام زمان واریز سود نقدی ناشران بورسی و فرابورسی و آغاز پرداخت این سود است. ناشر شرکت ملی صنایع مس ایران پرداخت سود نقدی مصوب مجمع عادی سالانه دوره 95 سهامداران خود را از روز شنبه 20 آبان ماه 96 آغاز می‌کند. شرکت ایرانی تولید اتومبیل با نام تجاری سایپا نیز با اعلام برنامه زمان‌بندی پرداخت سود سهام از عموم سهامداران حقیقی خواسته تا از تاریخ اول آذر ماه 96 تا 29 اسفند ماه 96 نسبت به دریافت سود نقدی مصوب مجمع عادی سالانه دوره 95 اقدام کنند. همچنین سهامداران کمتر از 2 درصد سهام شرکت نیرو کلر سود سهام دوره مالی منتهی به 31 شهریور

ماه 96 خود را 4 ماه پس از تصویب مجمع سالانه سهامداران دریافت خواهند کرد. اما سهامداران سیمان خوزستان که مبلغ سود سهام آنها کمتر از 40میلیون تومان است برای دریافت سود سهام مراجعه کنند. ناشر سهام سرمایه‌گذاری وثوق امین اما از عموم سهامداران خود خواسته برای دریافت سود عملکرد سال مالی منتهی به پایان تیر ماه 96 که از تاریخ 12 اسفند ماه 96 تا اول تیر ماه 97 قابل پرداخت خواهد بود شماره حساب بانکی خود را به این شرکت ارسال کنند. همزمان ناشر سهام سرمایه‌گذاری جامی نیز با اعلام اینکه کل سود سهام متعلق به سهامداران حقیقی از تاریخ 12 اسفند ماه 1396 قابل پرداخت خواهد بود از کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی درخواست شماره حساب بانکی کرده است. شرکت سرمایه‌گذاری شاهد نیز می‌توانند از اول بهمن ماه 96 تا 31 اردیبهشت ماه 97 سود سهام مصوب مجمع عادی سالانه منتهی به خرداد ماه 96 را دریافت کنند. پرداخت سود نقدی سهامداران حقیقی بانک پاسارگاد از ابتدای آبان ماه نیز در حالی آغاز شده که تاکنون هیچ برنامه زمان‌بندی رسمی از سوی این ناشر در سامانه کدال منتشر نشده است.

 

 

ارسال نظر