تحلیلگران چه می‌گویند

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۶۰

شفافیت صنایع؛ بالا و پایین‌دستی ندارد: شفاف‌سازی نباید مخصوص صنایع بالادستی باشد بلکه باید صنایع پایین‌دستی نیز با شفافیت در حوزه تولیدشان گام بردارند. به گزارش سنا، حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به شفافیت فعالیت‌های اقتصادی در بورس کالا گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه صادرات شفاف باشیم، باید واردات شفاف داشته باشیم. همچنین نحوه قیمت‌گذاری و نحوه تخصیص محصولات وارداتی هم باید مشخص باشد که مطمئنم در عرصه بورس این اتفاق می‌تواند، بیفتد. وی با بیان اینکه رعایت منافع واحدهای بالادستی و پایین‌دستی هر دو در بورس امکان‌پذیر است به عرضه محصولات فولادی طی چند سال اخیر در بورس کالا اشاره کرد و گفت: رعایت منافع واحدهای بالادستی و پایین‌دستی هر دو در بورس امکان‌پذیر است و ما می‌توانیم با یک روش میانه‌یی که منافع هر دو طرف رعایت شود به یک مدل کشف قیمت مناسب در بورس برسیم.

بازارهای جذاب با معاملات الگوریتمی و مشتقه: مدیرعامل تامین سرمایه تمدن کسب بازارهای مطلوب و جذاب را در گروه سرمایه‌گذاری در معاملات الگوریتمی و مشتقه برشمرد و گفت: ترکیب معاملات سهام و اختیار معامله ضمن مدیریت ریسک‌های بازار می‌تواند امکانات جدیدی برای کسب سود در بازار فراهم کند. محمودرضا خواجه‌نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در گفت‌وگو با سنا با اشاره به اینکه اختیار معامله سهام از جمله ابزارهای پرطرفدار مالی در دنیاست و برای سرمایه‌گذاران حرفه‌یی جذابیت بالایی دارد، گفت: ترکیب معاملات سهام و اختیار معامله می‌تواند ضمن مدیریت ریسک‌های بازار امکانات جدیدی برای کسب سود در بازار فراهم کند و استراتژی‌های متنوعی را در بازار در اختیار مدیران سرمایه قرار می‌دهد. وی افزود: اتخاذ استراتژی‌هایی با زیان محدود و سود نامحدود، استفاده از سرمایه‌گذاری اهرمی، کسب بازده از کاهش قیمت سهم و تامین منابع مالی از طریق گردش اختیار خرید در عین حفظ دارایی پایه برای مدیران سرمایه‌گذاری از جمله فرصت‌های بازار اختیار معامله برای افراد حرفه‌یی بازار است.

حضور 3شرکت خارجی با ۸۰ میلیون یورو در بورس: یک مقام مسوول در وزارت امور اقتصادی و دارایی از تصویب حضور سه شرکت خارجی در بورس خبر داد. یک مقام مسوول در وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به جلسه اخیر هیات سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: 22طرح جدید در جلسه اخیر هیات مصوب شد که برای نخستین بار سه شرکت در بورس حضور خواهند یافت. وی با اشاره به سه شرکت هلندی، چینی و انگلیسی برای حضور در بورس به فارس گفت: مجوز این شرکت‌ها در هیات سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شد و می‌توانند سهام خرید و فروش کنند که شامل 3رقم 60 میلیون یورو، 500هزار یورو و 80میلیون یورو است. وی افزود: همچنین 4 طرح انرژی‌های تجدید‌پذیر خورشیدی و بادی تصویب شد. این مقام مسوول ادامه داد: بقیه طرح‌ها نیز در حوزه صنایع به تصویب رسیده است. یکی از مهم‌ترین طرح‌ها مربوط به طرح توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار است که توسط هندی‌ها انجام می‌شود. بنابراین در مجموع 712میلیون دلار طرح‌ تصویب شد. وی در مورد جذب طرح‌های مصوب سرمایه‌‌گذاری مستقیم گفت: بالای 7میلیارد دلار طرح مصوب سرمایه‌گذاری مستقیم در سال جاری وجود دارد. این مقام مسوول با اشاره به تلاش‌ها برای جذب منابع خارجی تصریح کرد: دریافت فاینانس از آلمان و ایتالیا در حال مذاکره است. وی افزود: یک مدل فاینانس نیز یکی از بانک‌های چین پیشنهاد داده که بررسی می‌شود.

 

 

ارسال نظر