روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۹۲

 شفاف‌سازی بانک ملت در گزارش 6 ماهه: بانک ملت درباره پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 توضیح داد. بر این اساس، مدیر امور مالی بانک ملت در نامه‌یی خطاب به اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 شفاف‌سازی کرد. سیدکاظم چاوشی اعلام کرده است: پیرو اطلاعیه تاریخ 30مهر ماه امسال با موضوع افشای پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 براساس عملکرد واقعی 6 ماهه به صورت حسابرسی نشده بانک ملت در تکمیل موارد مندرج، مراتب به شرح زیر جهت استحضار سهامداران به اطلاع می‌رسد:

1- سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فرعی

در راستای رعایت استاندارد‌های حسابداری، سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فرعی در عملکرد مالی 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 96 منظور نشده است.

2- پیش‌بینی سود ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک

با توجه به این امر که حسابرسی تعهدات، دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک در مراحل نهایی خویش بوده و نتایج گزارش حسابرسی شده اخیر اثر مستقیم بر میزان شناسایی سود ناشی از تسعیر این بانک در پایان سال دارد؛ بنابراین با وجود شناسایی مبلغ 20هزار و 818 میلیارد ریال سود ناشی از تسعیر ارز در عملکرد 6 ماهه، سود مزبور در بودجه سالانه با رعایت اصل احتیاط به مبلغ 13هزار و 546 میلیارد ریال برآورد و در پیش‌بینی سود سالانه لحاظ شده است. بدیهی است به محض نهایی شدن گزارش حسابرسی، اثرات تغییر نرخ ارز و به تبع، تغییرات سود سالانه به اطلاع سهامداران محترم رسانده خواهد شد.

3- ذخایر مطالبات مشکوک‌الوصول

در اجرای تکالیف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احتساب ذخایر مکفی جهت مطالبات مشکوک‌الوصول استمهالی(تقسیط در سر فصل جاری) ذخیره مطالبات جهت اینگونه تسهیلات در حساب‌ها منظور شده است. انجام این مهم، مانع از ایجاد تغییرات با اهمیت در پایان دوره مالی در هزینه ذکر شده از سوی نهادهای ناظر خواهد شد.

 «سلار» هیچ سودی شناسایی نکرد: شرکت سیمان لارستان با سرمایه ثبت شده 234میلیارد و

800 میلیون ریال، اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 3ماهه منتهی به پایان خرداد امسال برای سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 را منتشر کرد. همچنین این شرکت در گزارش 3ماهه امسال به ازای هر سهم هیچ سودی شناسایی نکرد. این شرکت در دوره 3ماهه منتهی به پایان خرداد 95 به ازای هر سهم 25ریال زیان شناسایی کرد. علاوه بر این سیمان لارستان برای دوره 12ماهه منتهی به پایان اسفند 95 به ازای هر سهم 110ریال زیان شناسایی کرد. افزون بر این سود انباشته پایان دوره سیمان لارستان 42میلیارد و 234میلیون ریال است. این رقم برای 3ماهه پایان خرداد 95، 62 میلیارد و 217میلیون ریال بود که برای 3ماهه امسال 32درصد کاهش را ثبت کرد.

 گزارش 6 ماهه سیمان دورود: شرکت سیمان دورود با سرمایه ثبت شده 641 میلیارد و 697 میلیون ریال، پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 برای دوره 6 ماهه منتهی به پایان شهریور امسال را منتشر کرد. همچنین این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند امسال را مبلغ 6 ریال زیان به طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد. بر این اساس «سدور» در دوره 6 ماهه منتهی به پایان شهریور امسال به ازای هر سهم 46ریال زیان شناسایی کرد. به این ترتیب سیمان دورود در 6 ماهه 767درصد زیان را افزایش داد. همچنین این شرکت در 6 ماهه سال گذشته قبل درحالی 125ریال زیان شناسایی کرده بود که در پایان دوره 12ماهه منتهی به پایان اسفند به ازای هر سهم 222ریال زیان محقق کرد. افزون بر این، زیان خالص شرکت پس از کسر مالیات 3هزار و 874 میلیون ریال اعلام شده است. این شرکت در 6 ماهه 29هزار و 279میلیون ریال زیان شناسایی کرد.

 «بشهاب» 87 ریال سود شناسایی کرد: شرکت لامپ پارس شهاب با سرمایه ثبت شده 16 هزارمیلیون ریال، اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 6 ماهه منتهی به پایان شهریور امسال برای سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 را منتشر کرد. همچنین این شرکت در گزارش 6 ماهه امسال به ازای هر سهم 87 ریال سود شناسایی کرد. این شرکت در دوره 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 95 به ازای هر سهم 117ریال سود شناسایی کرد. به این ترتیب سود 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 26درصد کاهش یافت. علاوه بر این «بشهاب» برای دوره 12ماهه منتهی به پایان اسفند 95 به ازای هر سهم 158ریال شناسایی کرد. این درحالی است که سود انباشته پایان دوره لامپ پارس شهاب 50 میلیارد و 912میلیون ریال است. این رقم برای 6 ماهه پایان خرداد سال گذشته 111میلیارد و 596 میلیون ریال بود که برای 6 ماهه امسال 54 درصد کاهش را ثبت کرد.

 بورس برمودا به سیستم معاملاتی نزدک مجهز شد: بورس برمودا برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی با نزدک برای راه‌اندازی پلتفرم معاملاتی وارد فاز جدیدی از قرارداد همکاری شد. بر این اساس، بورس برمودا و نزدک توافقنامه‌یی را برای ادامه ارائه تکنولوژی معاملاتی از طریق چارچوب معاملاتی مالی نزدک به امضا رساندند. همچنین این پلتفرم معاملاتی جایگاه بورس برمودا را به عنوان یک بازار آف شور تقویت خواهد کرد تا بدین‌ترتیب علاوه بر سرمایه‌گذاران داخلی، سرمایه‌گذاران خارجی نیز جذب این بازار شوند. گرگ ووجسیچوسکی، مدیرعامل بورس برمودا در این خصوص اظهار کرد: بورس برمودا بسیار مفتخر است که از پلتفرم معاملاتی جهانی نزدک برای سیستم‌های معاملاتی خود استفاده کرده و امیدوار است این تفاهمنامه جدید، بورس برمودا را در راستای بورس‌های توسعه یافته دنیا ارتقا دهد.

 

ارسال نظر