نگاهی به تحولات بازار

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۷۱

درج دو نماد معاملاتی در بازارهای دوم و SME فرابورس: نماد معاملاتی شرکت‌های کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور و تولیدی آذر باتری ارومیه در بازارهای دوم و SME فرابورس درج شد. به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی فرابورس در هفته‌یی که گذشت شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور که در تاریخ دهم اردیبهشت ماه امسال در گروه زراعت و خدمات وابسته، زیرگروه کشاورزی و خدمات دامپروری به غیر از دامپزشکی پذیرش شده بود، پس از احراز تمامی شرایط لازم پذیرش به عنوان یکصد و شصت و پنجمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. این شرکت که نود و یکمین شرکت در بازار دوم است در زمینه‌هایی همچون انجام تمامی امور مرتبط با فعالیت‌های کشاورزی و زراعت، باغبانی و باغداری، دامپروری و دامداری و پرورش و نگهداری طیور، صدور محصولات کشاورزی، باغبانی، دامی و... به فعالیت مشغول است.

همچنین سرمایه شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور با نماد معاملاتی «زبینا» در حال حاضر 400 میلیارد ریال (400 میلیون سهم یک‌هزار ریالی) بوده و ترکیب سهامداران آن با قید تعداد سهام به ترتیب شامل شرکت «گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس» با 51 درصد سهم و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با 41 درصد سهم است. این گزارش می‌افزاید: شرکت تولیدی آذر باتری ارومیه نیز در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به عنوان ششمین شرکت در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (پنجمین نماد در تابلوی رشد بازار SME) درج شد. این شرکت با نماد معاملاتی «خاذر» در گروه خودرو و ساخت قطعات قرار داشته و آذرماه سال گذشته در این بازار پذیرش شده است. موضوع فعالیت شرکت تولیدی آذر باتری ارومیه نیز تولید باتری خودرو و طراحی و ساخت ماشین‌آلات مربوطه و صادرات و واردات فرآورده‌های داخلی شرکت و واردات مواد اولیه و لوازم و تجهیزات مرتبط با فعالیت شرکت است.

توسعه امن فناوری اطلاعات: منشأ اکثریت نشت‌های اطلاعات، حملاتی است که از آسیب‌پذیری‌های برنامه‌های کاربردی و سامانه‌های نرم افزاری سوءاستفاده می‌کنند. مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه «مکنا»، در راستای اهداف خود و با توجه به تاکید رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در فراهم کردن بستر‌های آموزشی و فرهنگ‌‌سازی برای بازار سرمایه، به برگزاری دوره آموزشی برنامه‌نویسی امن اقدام کرد. در این رابطه احمد سحرخیز، رییس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه، با بیان اینکه این مرکز برای ارتقا سطح دانش فعالان و تولید‌کنندگان سامانه‌های فناوری اطلاعات، طرح‌های جامع آموزش و توانمند‌سازی را در حوزه امنیت سایبری در دستور کار خود قرار داده، گفت: دوره آموزشی برنامه‌نویسی امن، با محور آموزش رعایت نکات امنیتی در توسعه برنامه‌ها و سامانه‌های بازار سرمایه است. به گزارش سنا، سحرخیز در این باره افزود: طبق آمار‌های جهانی منتشر شده در سال 2017 توسط موسسه ورایزُن Verizon منشأ اکثریت نشت‌های اطلاعات، حملاتی است که از آسیب‌‌پذیری‌‌های برنامه‌های کاربردی و سامانه‌های نرم افزاری سوءاستفاده می‌کنند. از آنجا که نشت اطلاعات، یکی از ریسک‌‌های مهم امنیتی سیستم‌‌های نرم افزاری بوده و از طرفی توسعه سامانه‌های نرم افزاری در حال افزایش است، مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) دوره آموزشی برنامه نوسی امن را برای فعالان حوزه فناوری اطلاعات بازار سرمایه برگزار کرد. رییس مرکز مکنا با اشاره به اینکه باید در چرخه تولید یک سامانه نرم افزاری، دیدگاه امنیتی از ابتدای طرح‌ریزی و معماری آن در نظر گرفته شود و در طول مسیر تولید و نگهداری آن نیز نکات و اصول امنیت اطلاعات لحاظ شود، گفت: در این دوره آموزشی علاوه بر توجه‌ دادن به این موضوع، بررسی استاندارد‌ها و مراجع بین‌المللی معتبر در حیطه امنیت نرم افزار‌ها، آسیب‌‌پذیری‌‌ها و تهدیدات رایج و پرخطر و نحوه امن‌سازی آنها مدنظر قرار گرفت. سحرخیز با اشاره به مسوولیت این مرکز در سیاست‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای الزامات امنیت اطلاعات تصریح کرد: هرچند اجرای الزامات امنیت سایبری بر عهده متولیان و مجریان فناوری اطلاعات بازار سرمایه است اما اجرای این الزامات امری دشوار و هزینه‌ بر است؛ از این رو مکنا تلاش می‌کند با ارتقاء دانش تخصصی مجریان فناوری اطلاعات بازار سرمایه در حیطه امنیت، گامی جهت عملی‌تر شدن اجرای این سیاست‌ها بردارد.

 

ارسال نظر