پیشتازی کره‌جنوبی و ژاپن در بازارهای آسیایی

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۰۵

روز چهارشنبه سهام آسیایی به رشد خود ادامه داد و بازارهای کره‌جنوبی و ژاپن در سود سهام پیشتاز بودند. بر این اساس سرمایه‌گذاران تاثیر افزایش طولانی‌مدت قیمت نفت و انتشار شاخص مدیران خرید کایشین چین که انتظارها را برآورده کرد، هضم کردند. همچنین در کشور امریکا درحالی که سرمایه‌گذاران بر ترکیبی از دیدارهای بانک مرکزی و جزییات مربوط به برنامه کاهش مالیات تمرکز کرده‌اند، بازارها اندکی بالاتر بسته شد. افزون بر این با کمی افزایش در قیمت نفت و سوددهی سهام انرژی شاخص نیکی 225 ژاپن 1.65درصد جهش کرد. در سویی دیگر، سهام خودروسازان هم رشد کرد درحالی که سهام شرکت‌های تکنولوژی نتایج مختلفی از خود نشان دادند؛ میتسوبیشی موتور یک درصد افزایش یافت و این‌پکس 3.4درصد رشد کرد. سهام سونی پس از اعلام نتایج فراتر از انتظار جهش خارق‌العاده 10.83درصدی را تجربه کرد. به گزارش مهر در شبه‌ جزیره کره، شاخص کوسپی با تقویت بخش تکنولوژی 1.18درصد جهش کرد. سامسونگ الکترونیکس 3.67درصد و هاینیکس 3.89درصد جهش کردند. افزون بر این، کمی پایین‌تر شاخص اس‌اندپی/ ای‌اس‌اکس200 با رشد سهام انرژی افزایشی 0.5درصدی را تجربه کرد. سانتوس 1.78درصد رشد کرد و بیچ انرژی 8.46 درصد جهش کرد.

بر این اساس، بازارهای بزرگ چین هم با سود همراه بودند، شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ 0.53درصد رشد کرد و در سرزمین اصلی هم شاخص کامپوزیت شانگ‌های 0.18درصد رشد کرد و کامپوزیت شن‌زن 0.33درصد به ارزش خود افزود. علاوه بر این شاخص مدیران خرید کایشین چین در اکتبر انتظارات را برآورده کرد و به رقم 51.0 رسید. سهام در امریکا هم در پایان روز سه‌شنبه اندکی بالاتر بسته شدند و هم میانگین صنعتی داوجونز و هم اس‌اندپی500 هر دو به هفتمین سود پیاپی ماهانه خود در اکتبر دست یافتند. بر این اساس دلار قبل از جمع‌بندی اجلاس فدرال رزرو تقویت شد و شاخص دلار به رقم 94.677 رسید.

 بازار سنگ آهن در رکود

در سویی دیگر، سنگ آهن نیز با کاهش حجم خرید‌ها در بازار واردات چین قیمت این ماده اولیه را پایین آورد. علاوه بر این متوسط شاخص قیمت پلاتس ۵۹ دلار هر تن خشک سی اف آر است. همچنین قیمت این محصول نسبت به جمعه افت کمی داشته ولی بازار همچنان جوی منفی دارد. این درحالی است که قرارداد سوآپ نوامبر در بورس سنگاپور هم ۵۸.۴دلار هر تن خشک سی اف آر است. در سویی دیگر، تقاضا بسیار کاهش یافته و این بازار در رکود به سر می‌برد. خریدارها می‌دانند در بنادر چین موجودی کافی سنگ آهن وجود دارد و هر زمان بخواهند، می‌توانند خرید کنند از این رو عجله‌یی در معامله نشان نمی‌دهند.

 

 

ارسال نظر