تداوم رشد نماگرهای بورس تهران و فرابورس

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۰۲

گروه بورس|

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات چهارمین روز کاری با افزایش 172واحدی توانست رقم 87 هزار و 649 واحدی را به خود اختصاص دهد. از همین رو، در این روز سرمایه‌گذاران بیش از 953 میلیون برگه سهم، حق‌تقدم و سایر دارایی‌های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر 2 هزار و 342میلیارد ریال بود و در 62 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید. بر این اساس، شاخص بازار اول هم 210 واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم 98 واحد نزولی شد. همچنین، نمادهای مپنا، ایران‌خودرو، پالایش نفت بندرعباس، سایپا و پارس‌خودرو روز گذشته بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. افزون بر این، در بازار روز سه‌شنبه گروه‌های خودرو، فرآورده‌های نفتی و شیمیایی‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعت قرار گرفتند. این در حالی است که، صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بیمه دانا، مپنا، پارس سوییچ، ایران‌خودرو، آلومینیوم ایران، چرخشگر و مهرکام پارس بود. در مقابل نمادهای کاشی تکسرام، فولاد آلیاژی ایران، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند، صنایع شیمیایی فارس، کاشی الوند، سیمان هگمتان و تکنوتار با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

بر این اساس، معاملات فرابورس ایران در روز گذشته در حالی پایان یافت که شاخص کل به سبزپوشی خود ادامه داد و ارزش معاملات افزایش یافت. همچنین، در دادوستدهای روز گذشته بیش از

 261 میلیون ورقه به ارزش حدود 2 هزار و

 10 میلیارد ریال در بازارها دست به دست شد. علاوه بر این، سهامداران روز گذشته در مجموع دو بازار اول و دوم نیز بیش از 126 میلیون سهم به ارزش

 356 میلیارد ریال را خرید و فروش کردند که برای چندمین روز متوالی نماد معاملاتی ذوب‌آهن اصفهان بالاترین حجم معاملاتی را به میزان 33 میلیون سهم دراختیار گرفت. در ادامه سبزپوشی آیفکس روز سه‌شنبه نیز شاهد رشد شاخص کل به میزان 3واحد بودیم که عمده این افزایش از جانب نمادهای «میدکو»، «ذوب»، «بمپنا» و «مارون» تا سطح حداکثر 1.5 واحد رقم خورد.

بر این اساس آیفکس با رشد روز گذشته در ارتفاع 972 واحدی یعنی بالاترین ارتفاع از آغاز فعالیت خود قرار گرفت. نگاهی به معاملات بازار پایه فرابورس در هر سه تابلوی معاملاتی در این بازار نشان می‌دهد سهامداران اقدام به خرید و فروش 131 میلیون سهم به ارزش بیش از 227میلیارد ریال کردند و نماد «لکما» و «کیسون» به‌ترتیب بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در بازار تجربه کردند.

 

 

ارسال نظر