روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۹۳

 سنگ آهن چین در رکود: آخرین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد استرالیا ۵۹.۱دلار هر تن خشک سی اف آر چین ثبت شد که ۳.۲دلار افت روزانه و ۱.۵۵ دلار هر تن خشک افت قیمت هفتگی داشته است. به گزارش«ایفنا» با اینکه محدودیت‌های تولید زیست محیطی در شمال چین به پایان رسیده، تقاضای سنگ آهن بهبود پیدا نکرده است چون زمانیکه تولید کارخانه‌ها در محدودیت و تحت کنترل بود به میزان کافی سنگ آهن خریداری کرده‌اند. این درحالی است که شرایط آب و هوایی بهبود پیدا کرده ولی ممکن است دوباره تغییر کند و تا پایان این هفته محدودیت‌های تولید فولاد از سر گرفته شود. بنابراین فعلا در این بازار کسی خریدار نیست و بدون تخفیف‌های چشمگیر شاید فروش سنگ آهن کار آسانی نباشد.

 پایان پارس آنلاین: سیدایمان میری، مدیرعامل و نایب رییس هیات‌مدیره شرکت«های وب» در نامه‌یی با امضای مشترک مدیرعامل پارس آنلاین از ادغام این دو شرکت خبر داد. به گزارش سنا، در این نامه آمده است: در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال به استحضار فعالان بازار سرمایه و فناوری اطلاعات ارتباطات می‌رسد که دو شرکت «های ‌وب» و «پارس آنلاین» با تجمیع فعالیت‌ها شبکه و دارایی‌های خویش در قالب شرکت «های‌وب» به ارتقا بهره وری و توسعه روز افزون دسترسی به خدمات ارتباطی کشور شتاب می‌بخشند. در این نامه آمده است؛ این اقدام برای تحقق بخشیدن به برنامه‌های اعلامی وزیر ارتباطات و اطلاعات مبنی بر شفاف‌سازی بازار و تشویق اپراتورهای غیردولتی برای استفاده از ظرفیت‌های بازارهای مالی به خصوص از طریق بورس صورت گرفته و امید است در پی حضور موفق شرکت «های ‌وب» در بازار بورس و اوراق بهادار این تصمیم که برای نخستین‌بار در صنعت‌ای سی تی کشور اتخاذ شده است، زمینه رشد پایدار و رقابت‌پذیری این صنعت در ابعاد ملی و بین‌المللی را فراهم آورد. شایان ذکر است، اثرات این توافق بر سهام شرکت «های وب» در آینده نزدیک و طی یک کنفرانس مطبوعاتی به آگاهی سهامداران خواهد رسید.

 «خرینگ» دو هزار میلیون ریال محصول فروخت: شرکت رینگ‌سازی مشهد با سرمایه ثبت شده 445هزارمیلیون ریال گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به پایان مهر ماه امسال را منتشر کرد. شرکت رینگ‌سازی مشهد در یک ماهه منتهی به پایان مهر ماه سال جاری با تولید بیش از 306هزار و 142عدد قطعات پیش مونتاژ اتاق پژو، بیشترین تولید را در این محصول خود داشت. «خرینگ» در گزارش عملکرد یک ماهه شرکت اعلام کرده است در ماهی که گذشت 529 هزار و 26عدد انواع محصول تولید کرده است. از این رو قطعات پیش مونتاژ اتاق پژو بیشترین سهم را در تولیدات این شرکت در مهر ماه داشته است. مبلغ فروش «خرینگ» در مهر ماه امسال 368میلیارد و 235میلیون ریال بوده است. همچنین رینگ‌سازی مشهد از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه 2میلیون و 789هزار و 204عدد انواع محصول تولید کرده که انواع رینگ سواری با تولید یک میلیون و 328هزار و 915حلقه در صدر تولیدات این شرکت قرار گرفته است. «خرینگ» اعلام کرده است در 7ماهه ابتدایی سال جاری یک هزار و 975میلیارد و 127میلیون ریال انواع محصول خود را به فروش رسانده است.

 نفتای شیرین در صدر تولیدات«شاوان»: شرکت پالایش نفت لاوان با سرمایه ثبت شده یک هزار و 143میلیارد و 422میلیون ریال، گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به پایان مهر ماه امسال را منتشر کرد. شرکت پالایش نفت لاوان در یک ماهه منتهی به پایان مهر ماه سال جاری با تولید بیش از 65 هزار متر مکعب نفتای شیرین بیشترین تولید را در این محصول داشته است. «شاوان» در گزارش عملکرد یک ماهه شرکت اعلام کرده است در ماهی که گذشت 246هزار و 676 متر مکعب انواع محصول تولید کرده است. برهمین اساس، نفتای شیرین بیشترین سهم را در تولیدات این شرکت در مهر ماه داشته است. همچنین پالایش نفت لاوان از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه یک میلیون و 594 هزار و 799متر مکعب انواع محصول تولید کرده است. از این رو، نفتای شیرین با تولید 402هزار و 512 متر مکعب در صدر تولیدات این شرکت قرار گرفته است. «شاوان» اعلام کرده است با توجه به عدم دریافت نرخ‌های فروش فرآورده‌ها در هفت ماهه ابتدای سال جاری و البته در مهر ماه امسال شرکت قادر به محاسبه مبالغ فروش فرآورده‌های نفتی نیست.

 عرضه 13درصد سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران: 13درصد سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران توسط سازمان خصوصی‌سازی به قیمت پایه هر سهم 2100ریال در بورس اوراق بهادار واگذار می‌شود. به گزارش سنا، بلوک 13.02درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران(سما) توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز 30 آبان امسال در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. براساس این گزارش، این بلوک 13.02درصدی، 911میلیون و 455هزار و 171سهم شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران را شامل می‌شود که به قیمت تابلو بورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه 49درصد به شرط آنکه از مبلغ 2100ریال کمتر نباشد، روی میز فروش می‌رود. همچنین مبلغ سپرده شرکت در این مزایده 57 میلیارد و 421میلیون و 45هزار و 773ریال تعیین شده و خریدار باید 40درصد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد طی 20روزکاری پس از قطعیت معامله به حساب سازمان خصوصی سای واریز کند و بقیه را در مدت 2سال به صورت قسطی بپردازد. گفتنی است سرمایه‌گذاری مستقیم یا مشارکت در ایجاد، توسعه و راه‌اندازی طرح‌های تولیدی شرکت‌های خدماتی، موسسات کارگزاری، خرید و فروش سهام شرکت‌های تولیدی و خدماتی و... عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران را تشکیل می‌دهند که برای این واگذاری بلوک 911میلیون سهمی آن به ارزش کل پایه 1914میلیارد و 34میلیون و 859 هزار و 100ریال قیمت‌گذاری شده است.

 

ارسال نظر