سامانه سهام عدالت دوباره در دسترس مشمولان

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۳۳

گروه بورس

 سامانه سهام عدالت که برای بروزرسانی و اعمال تغییرات لازم از ابتدای آبان‌ماه امسال از دسترس خارج شده بود، از روز گذشته مجدد در دسترس مشمولان قرار گرفت. بر این اساس از یکم آبان‌ماه جاری به‌مدت 4روز سامانه سهام عدالت به‌منظور به‌روزرسانی سیستم و تغییرات لازم از دسترس عموم مشمولان سهام عدالت خارج شد که با پایان این زمان، از روز جمعه دوباره امکان ثبت شماره شبای بانکی و مشاهده صورت وضعیت دارایی در قالب نسخه 4 نسخه جدید سامانه فراهم شد. بر این اساس تمام مشمولان سهام عدالت و بازماندگان فوت‌شدگان این سهام می‌توانند با وارد کردن اطلاعات هویتی مشمولان در سامانه سهام عدالت، از صورت وضعیت مربوطه آگاه شوند و همچنین در صورتی که تاکنون شماره شبای حساب بانکی به این سامانه اعلام نکرده‌اند، اقدام به ثبت شماره شبای بانکی خود کنند.

 پایان ماموریت تعاونی‌های سهام عدالت

در سویی دیگر، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: طبق قانون فرآیند شناسایی و ثبت‌نام مشمولین سهام عدالت در پایان سال ۱۳۹۳ خاتمه یافته و بر این اساس پرداخت هر گونه وجه به شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، از محل بودجه دولت فاقد وجاهت قانونی است.

بر این اساس به استناد بند 4 ماده یک آیین‌نامه اجرای توزیع سهام عدالت، شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی برای همکاری در امر شناسایی و ثبت‌نام مشمولین این طرح، به صورت سهامی خاص و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به شرکت‌های غیردولتی تشکیل شده‌اند.

از این رو طبق ضوابط و مقررات موجود فرآیند شناسایی و ثبت‌نام مشمولین سهام عدالت در پایان سال 1393 خاتمه یافته و عملا مهم‌ترین وظیفه و فعالیت این شرکت‌ها به پایان رسیده است.

 

ارسال نظر