شاخص کل بورس بر قله 86 هزار و 636 واحدی

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۳۶

گروه بورس  

شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات آخرین روز کاری توانست با 107واحد افزایش، رقم 86 هزار و 636 واحدی را به خود اختصاص دهد. به گزارش «تعادل»، شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش نیم واحدی عدد 17 هزار و 480 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 45 واحدی به رقم 93 هزار و 606واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 28واحدی به رقم 60 هزار و 253 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 482 واحدی عدد 191هزار و 293 واحد را به نمایش گذاشت. براساس این گزارش، روزگذشته معاملات سهام در نماد فولاد مبارکه با 69 واحد، همراه اول با 27واحد و نفت سپاهان با 14 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به‌نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا با 33 واحد، ایران‌خودرو با 11واحد و تاپیکو با 10 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. ارزش کل معاملات روزگذشته بورس تهران در حالی به بیش از 156 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 625میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 62 هزار و 892 نوبت داد و ستد بود.

 مبادلات یک‌هزار میلیارد ریالی فرابورس

در سویی دیگر، در معاملات روز گذشته فرابورس بیش از یک‌هزار میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران دادوستد شد. فرابورس ایران دومین روز از آبان ماه 96 را با دادوستد 149 میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 2 میلیارد ریال پشت‌سر گذاشت که این میزان مبادله در 45 هزار دفعه صورت گرفت. روز سه‌شنبه در مجموع بازارهای اول و دوم نیز شاهد جابه‌جایی 73 میلیون و 850 هزار سهم به ارزش 256 میلیارد ریال بودیم که به ترتیب نمادهای «ذوب» و «گکوثر» بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفتند. سهامداران همچنین اقدام به مبادله حدود 67 میلیون سهم به ارزش 124میلیارد ریال در مجموع تابلوهای معاملاتی بازار پایه کردند. روزگذشته در جریان معاملات، نمادهای «غپآذر»، «حآسا» و «ذوب» در صدر نمادهای پربازدید فرابورسی قرار گرفتند که البته هر سه این نمادها افت قیمتی را در پایان بازار متحمل شدند. در همین حال دو نماد «افرا» و «وسبحان» در حالی بیشترین رشد قیمتی را تا سطح حداکثر 4.8 تجربه کردند که در سمت مقابل قیمت سهام 2 نماد «کاسپین» و «بالاس» تا سطح 4.7 واحد افت کرد. به موازات دادوستدهای انجام شده در بازارهای فرابورس، شاخص کل نیز در ابتدای بازار با تحمل افت 2 واحدی رو به صعود گذاشت تا درنهایت 0.2واحد منفی شود. بدین ‌ترتیب آیفکس در ارتفاع 945واحدی ایستاد. در حالی که نمادهای «زاگرس»، «سرچشمه»، «خراسان» و «مارون» تا نزدیکی یک واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند اما نمادهای «میدکو»، «دماوند» و «ذوب» کمتر از نیم واحد تاثیر منفی بر این نماگر بازار به‌جا گذاشتند. از سوی دیگر معاملات تابلو اوراق تسهیلات مسکن که روزگذشته در اغلب نمادها با افت قیمتی همراه بود به دادوستد بیش از 96 هزار ورقه تسه به ارزش بالغ بر 72 میلیارد ریال منتهی شد. بازه قیمتی این اوراق نیز از 740 هزار تا 791 هزار ریال در نوسان بود.

 تنوع در تالار صادراتی بورس کالا

تالار صادراتی بورس کالای ایران روز چهارشنبه

 ۳ آبان ماه میزبان عرضه ۵۵ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی، ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن قیر و عایق رطوبتی و ۳۵۰هزار تن آرد گندم بود. ۶۰۰ تن مس کاتد وارداتی در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه شد.

براساس این گزارش ۲۱۱ هزار تن گندم خوراکی و دوروم، یک‌هزار و ۲۲۵ تن شکر و

 ۱۵۷ هزار قطعه جوجه یک‌روزه در تالار محصولات کشاورزی عرضه شد. تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در این روز عرضه ۵۷هزار و ۱۲۹ تن قیر، وکیوم باتوم، مواد پلیمری، مواد شیمیایی و سلاپس واکس را تجربه کرد. بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه یک‌هزار تن کنسانتره فسفات بوده است.

 

 

ارسال نظر