تقویت ۱۸3 واحدی شاخص کل بورس

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۷۵۳

گروه بورس

معامله‌گران بورس تهران دیروز در حالی نظاره‌گر معاملاتی به نسبت پرحجم‌تر از روزهای گذشته بودند که در بازار نقدی سهام، حجم معاملات همچنان کم‌فروغ و درجا می‌زند. بازاری که زیر سایه معاملات کد به کد حقوقی‌ها به‌دنبال شناسایی بازدهی‌های کمتر از ۱۰درصدی است.  شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات دیروز سه‌شنبه دوم آبان ماه 96 با افزایش 182 واحدی روی رقم  86هزار و 529 واحد ایستاد. شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 18 واحدی عدد 17 هزار و 481 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 189 واحدی به رقم 93 هزار و 560 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 189 واحدی به رقم 60هزار و 225 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 205 واحدی عدد 190 هزار و 811 واحد را به نمایش گذاشت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر محسوسی روی رقم 945 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، دیروز معاملات سهام در نماد فولاد مبارکه با 108 واحد، پالایش نفت تهران با 46واحد و مخابرات ایران با 43 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به‌نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا با 45 واحد، فولاد خوزستان با 10 واحد و فولاد آلیاژی ایران با 9واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.  ارزش کل معاملات دیروز بورس تهران در حالی به بیش از 213میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 912 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 86 هزار و 115 نوبت

داد و ستد بود.  این در حالی بود که ارزش معاملات بازار نقد بورس تنها اندکی بیش از 180 میلیارد تومان بود.

طی معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های داده‌پردازی ایران، ‌تولیدی و صنعتی درخشان ایران، قراردادهای اختیار معامله خریدوفروش سهام سایپا، اوراق اختیار فروش تبعی کشتیرانی ج. ا. ا، سرمایه پتروشیمی خلیج‌فارس، کشتیرانی ج. ا. ا، سایپا آذین و حق‌تقدم استفاده نشده آن، لنت ترمز ایران، نفت سپاهان، شیشه و گاز و سایپا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شمال، معدنی کیمیای زنجان گستران، زرین معدن آسیا، نورد لوله اهواز و سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس گستر متوقف شدند.

دیروز همچنین بلوک 5.3درصدی از کل سهام شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا برای عرضه در امروز چهارشنبه به قیمت پایه کل 2میلیارد و 800 میلیون تومان آگهی شد.

دیروز در بازار 2 بورس تهران که با معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، اندکی بیش از 176 میلیون سهم بانک ملت به ارزش کمتر از 17 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم همراه بود.  در مخابرات ایران نیز 40 میلیون سهم به ارزش 8.5میلیارد تومان کد به ‌کد شد و در سیمان کرمان نیز اندکی بیش از 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2میلیارد تومان با معاملات کد به ‌کد از سوی سهامدار عمده مواجه بود.  در تاپیکو اما 10 میلیون سهم به ارزش بیش از یک‌میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و بیش از 8 میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش بیش از 1.5میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

در این بین 5 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از یک‌میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد و 5میلیون سهم گروه مدیریت سرمایه‌گذار امید به ارزش بیش از 800میلیون تومان کد به‌ کد شد. کمتر از 4میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس به ارزش بیش از 2میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد و در عین ‌حال 2.5میلیون سهم آتیه داده‌پرداز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامداران عمده با معاملات انتقالی روبه‌رو شد.

 

ارسال نظر