سهامداران ۱۰ شرکت بورسی در پاییز سود نقدی می‌گیرند

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۷۵۲

گروه بورس

برخی شرکت‌ها با وجود فرصت 8 ماهه برای تسویه سود نقدی مصوب مجامع ناشران بورسی و فرابورسی با سهامداران پیش از پایان این دوره زمانی برای پرداخت سود به سهامدار آستین بالا می‌زنند.  ناشر سهام شرکت سیمان خاش با فراخوان سهامداران خود اعلام کرده که سود عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 1395 از تاریخ 30مهر ماه امسال در کلیه شعب بانک سپه و با ارائه اصل کارت ملی قابل پرداخت خواهد بود.

مجمع سیمان خاش در اردیبهشت ماه امسال درحالی تشکیل شد که با وجود سود خالص 1322ریالی به ازای هر سهم اما 1200ریال سود نقدی به ازای هر سهم در این مجمع برای تقسیم میان سهامداران به تصویب رسیده است.

سهامداران حقیقی نیز از اول مهر ماه 96 تا پایان سال جاری با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت در سراسر کشور و با ارائه اصل و تصویر کارت ملی و گواهینامه نقل و انتقال سهام نسبت به دریافت سود سهام دوره مالی 95 همچنین طلب سود سهام سال‌های قبل در صورت عدم دریافت آن اقدام کنند.

در این زمینه پرداخت سود سهام سهامدارانی که از طریق سبدگردان خریداری کرده‌اند از روش واریز به حساب آنها انجام خواهد شد که نیازمند ارسال نامه از شرکت کارگزاری مربوطه یا همان سبدگردان مبنی‌بر معرفی سهامدار و اعلام شماره شبا و شماره حساب کارگزاری نزد یکی از بانک‌های کشور است.

برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سهامداران حقوقی مالک کمتر از 10میلیون سهم نیز از ابتدای آبان ماه امسال از طریق مراجعه به کلیه شعب بانک ملت در سراسر کشور قابل پرداخت خواهد بود.  برای سهامداران حقوقی بیش از 10میلیون سهم پالایش نفت اصفهان نیز از طریق واریز سود به حساب سهامدار در صورت ارائه مدارک هویتی از ابتدای آذر ماه واریز می‌شود.

سهامداران حقیقی بیمه آرمان نیز می‌توانند از ابتدا تا پایان دی ماه 96 شاهد واریز سود نقدی مجمع اخیر این ناشر به حساب خود در صورت تکمیل و ارسال فرم‌های مورد نیاز در وب‌سایت این شرکت بیمه‌یی باشند. سود سهام سهامداران حقوقی بیمه آرمان نیز از اول اردیبهشت ماه 1397 به حساب اعلامی آنها پرداخت خواهد شد.  ناشر سرمایه‌گذاری مس سرچشمه نیز از سهامداران خود خواسته از ابتدای آبان ماه امسال تا پایان دی ماه سال جاری با ارائه کارت ملی و شناسنامه خود به یکی از شعب بانک سپه در سراسر کشور نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.

سود سهامداران حقوقی نیز در مهلت قانونی و پس از اعلام شماره حساب قابل پرداخت خواهد بود.

ناشر سهام شرکت ریل‌پرداز سیر اعلام کرده، سهامداران حقیقی این شرکت برای دریافت سود سهام مربوط به عملکرد سال مالی 95 با در دست داشتن مدرک شناسایی و برگه سهام یا برگه فروش سهام در صورت فروش پس از تاریخ مجمع به یکی از شعب بانک تجارت از تاریخ 16مهر ماه تا 10 اردیبهشت 1397 مراجعه کنند.

برای سهامداران حقوقی نیز درخواست کتبی از شرکت شرط واریز سود نقدی از تاریخ 10دی ماه امسال عنوان شده است.

همچنین ناشر سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده، سهامداران حقیقی این شرکت برای دریافت سود نقدی سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه 1396 از تاریخ اول اردیبهشت ماه 1397 با مراجعه حضوری به شعب بانک تجارت در سراسر کشور و ارائه کارت شناسایی و شماره سهامداری سود خود را دریافت کنند. از 15خرداد 97 نیز سهامداران حقوقی این ناشر می‌توانند سود نقدی خود را دریافت کنند.  سرمایه‌گذاری کوه نور وابسته به شرکت ارتباطات سیار نیز از تاریخ اول اردیبهشت ماه 97 فرآیند واریز سود نقدی دوره عملکرد سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت ماه 96 را به حساب سهامداران آغاز خواهد کرد.

 

ارسال نظر