لوگوی شرکت بورس تهران در موزه لوور پاریس

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۷۵۱

معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران پیشنهاد داد که لوگوی اصلی این شرکت که هم‌اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود و به لحاظ تاریخی بیانگر بهره‌وری اقتصادی در ایران بوده است از سوی این موزه به یکی از موزه‌های ایران اهدا یا برای چند سال قرض داده شود. سیدروح‌الله حسینی‌مقدم در آستانه مراسم 50 سالگی بازار سرمایه گفت: لوگوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگرفته از یک نشان برنجی مربوط به دوره هخامنشیان است که در استان لرستان کشف شده است.

وی افزود: در این لوگو 4 انسان دست در دست یکدیگر(اتحاد و همکاری) در درون دایره‌یی قرار دارند که نشانگر جهان است؛ جهانی که براساس افسانه‌های قدیمی ایران روی شاخ دو گاو قرار دارد؛ که خود نشانه ثروت و بهره‌وری هستند. حسینی‌مقدم به سنا گفت: لوگوی اصلی بورس تهران برگرفته از یک نشان برنجی قدیمی است که درحال حاضر در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود و این نشان که در سال‌های اولیه فعالیت بورس در ایران به ثبت روزنامه رسمی رسیده درحال حاضر لوگوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران است.

وی افزود: در آستانه 50 سالگی بورس به نظر می‌رسد که می‌توان در سایه تعاملات فرهنگی میان کشورها و مراکز فرهنگی و ازجمله موزه‌ها درخواست کرد که این نشان سنتی اقتصادی ایران که بیانگر چرخ اقتصاد و بهره‌وری اقتصادی است از سوی موزه لوور پاریس به یکی از موزه‌های ایران اهدا شود یا برای چند سال قرض داده شود. معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران اظهار کرد: این نشان برای بسیاری از فعالان اقتصادی و فعالان بازار سرمایه کشور نوستالژیک است و در این رویداد مهم بودن آن بسیار مناسب ارزیابی می‌شود.

 

ارسال نظر