نگاهی به تحولات بازار

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۷۲

3 باجه جدید برای خدمات سهامداری: مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از راه‌اندازی 3 باجه جدید عرضه خدمات امور سهامداری در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد. محمدرضا محسنی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در سال 96 افزایش ارائه خدمات الکترونیکی به ذی‌نفعان بازار سرمایه است، افزود: با راه‌اندازی سه باجه جدید

(2 باجه در تهران و یک باجه در شاهرود)، تعداد دفاتر پیشخوان دولت ارائه‌دهنده خدمات امور سهامداری به 66 دفتر رسید. وی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای راه‌اندازی ارائه خدمات امور سهامداری در شهرستان رفسنجان انجام شده به‌طوری که فعالیت این باجه نیز در ماه جاری آغاز می‌شود. محسنی خاطرنشان کرد: در راستای تسریع، تجمیع و یکپارچه‌سازی فرآیندها از روز بیستم آبان ماه جاری، اصلاح مشخصات سهامداران تنها از طریق دفاتر منتخب پیشخوان خدمات دولت، شرکت‌های کارگزاری و ناشران انجام خواهد شد. همچنین، درحال حاضر، استان تهران با 21 دفتر، مشهد با 4دفتر، اصفهان و تبریز هر کدام با 3 دفتر و قم، رشت، یزد، سنندج و کرمانشاه نیز هر کدام با 2 دفتر، بیشترین ارائه خدمات به سهامداران را از طریق دفاتر پیشخوان دولت برعهده دارند.

سامانه سهام عدالت از دسترس خارج شد: پایان مهلت یک ماه تمدید شده برای تسویه باقی‌مانده اقساط سهام عدالت توسط مشمولان، ۳۰ مهرماه امسال بود و این زمان از نظر قانونی، امکان تمدید نخواهد داشت. سازمان خصوصی‌سازی با صدور اطلاعیه شماره ۸ خود اعلام کرد: براساس مقررات مشمولان سهام عدالت تا پایان ۳۱ شهریور سال جاری فرصت داشتند صورت‌حساب خود را از سامانه سهام عدالت دریافت و پس از آگاهی از ارزش سهام‌شان، در صورت تمایل نسبت به تسویه مانده بدهی اقساط خود اقدام کنند که البته این مهلت با تصویب شورای عالی اصل ۴۴ به مدت یک ماه دیگر و تا پایان مهرماه جاری تمدید شد. بر این اساس، سامانه سهام عدالت با پایان یافتن مهلت قانونی تسویه اقساط سهام عدالت توسط مشمولین برای به‌روز رسانی سیستم و اعمال اصلاحات لازم، 3 روز از دسترس عموم مشمولین خارج شد و پس از این تاریخ مجددا امکان ثبت شماره شبا، رویت صورت‌حساب و سایر خدمات این سامانه برای مشمولین فراهم می‌شود.

گران‌فروشی در برخی عرضه‌های اولیه: یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه گاهی شرکت‌های عرضه شده در بازار سرمایه، بالاتر از ارزش ذاتی خود قیمت‌گذاری شده‌اند، گفت: ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه می‌تواند به افزایش عمق بازار کمک کند، اما همگام با آن نیاز به نظارت هر چه بیشتر در پذیرش شرکت‌هاست. حمیدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان بیان کرد: به‌طور کلی معمولا معیارهای سنجش عمق بازار سرمایه مبنی بر تعداد سرمایه‌گذاران فعال و از طرفی تعداد شرکت‌های عرضه شده در بازار سرمایه است، به همین دلیل ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه می‌تواند عمق و کارایی بازار را افزایش دهد. وی اضافه کرد: از سوی دیگر هر قدر شرایط ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه تسهیل شود، به همان اندازه، عمق بازار نیز افزایش می‌یابد. به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه به خودی خود یک مزیت مناسب به حساب می‌آید، ادامه داد: ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه می‌تواند یک محرک برای ورود سرمایه‌گذاران جدید نیز باشد، زیرا عمده شرکت‌هایی که عرضه می‌شوند سود خوبی را برای سرمایه‌گذاران به همراه دارند و همین عامل هم موجب می‌شود هر بار افراد بیشتری اقدام به دریافت کد بورسی کنند.

 

 

ارسال نظر