روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۹۰

 تاپیکو در هیات‌مدیره «فارس»: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس روز گذشته برگزار شد. در پایان مجمع، سهامداران سود تقسیمی 400ریالی را تصویب کردند. همچنین در جلسه فوق‌العاده برای تعیین هیات‌مدیره جدید برای نخستین بار شرکت نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو)، عضو هیات‌مدیره «فارس» شد. بر همین اساس در مجمع فوق‌العاده این شرکت افزایش سرمایه 100درصدی از سوی سهامداران مصوب شد. به این ترتیب سرمایه این شرکت از ۵ هزار میلیارد تومان به ۱۰هزارمیلیارد تومان از محل سود انباشته رسید.

 عرضه آلومینیوم ایران: 19درصد سهام شرکت آلومینیوم ایران به قیمت پایه هر سهم 2130ریال در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. تعداد یک میلیارد و 15میلیون و 528 هزار و 830 سهم معادل 19.537درصد سهام شرکت آلومینیوم ایران در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. براساس این گزارش، این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم 2130ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی و به وکالت از سوی موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به صورت یکجا و تجمیعی روی میز فروش خواهد رفت.

 درج کولاک شرق در سامانه: شرکت کولاک شرق در سال 1369 با هدف تولید انواع نوشابه‌های گازدار و تولید بطری‌هایPET  در اندازه‌های مختلف و گاز CO2 خوراکی با دو خط تولید در 23کیلومتری شهر تبریز و در دامنه زیبای کوه‌های سهند افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی سمات پس از واگذاری سهام شرکت در سال 1376 به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان و با مدیریت این شرکت، فعالیت‌های جدی‌تری جهت افزایش ظرفیت تولید و نوع محصولات به عمل آمد به طوری که تعداد خطوط تولید به 5 خط افزایش یافته و آب معدنی و دوغ گازدار نیز به محصولات این شرکت افزوده شد و در آینده نیز شاهد محصولاتی جدید از این شرکت خواهیم بود.

 اخرین تحولات در «غشهد»: شرکت شهد ایران که طی روزهای گذشته با انتشار گزارش 6 ماهه ابتدایی سال از تعدیل منفی 300درصدی این شرکت خبر داده بود، روز گذشته در اطلاعیه‌یی درخصوص این تعدیل منفی شفاف‌سازی کرد. بنابر شفاف‌سازی صورت گرفته «غشهد» بعد از اینکه نتوانست برنامه افزایش سرمایه را در زمان معین شده، مقرر کند با کمبود نقدینگی برای خرید مواد اولیه مواجه شده است. از سوی دیگر مدیرعامل این شرکت بیان می‌کند به دلیل سرمازدگی و بارش تگرگ فصلی دریافت سیب شرکت به‌ شدت کاهش یافته است.

 انتظار مجوز برای 3 اوراق 1.1 هزار میلیاردی: صکوک اجاره ۱۹۷میلیارد تومانی مپنا که مهر ۹۲ منتشر شده بود، سررسید شد و صکوک 1.1هزارمیلیارد تومانی شرکت‌های ایران خودرو، گل‌گهر و یک شرکت دیگر در مرحله کسب مجوز هستند. به گزارش سنا غلامرضا ابوترابی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار کرد: مپنا پس از تجربه موفق در تامین مالی از طریق انتشار صکوک 200میلیارد تومانی در سال 91 مجددا در مهر 92 جهت تامین بخشی از سرمایه در گردش اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک اجاره به مبلغ 197میلیارد تومان کرد. وی ادامه داد: این اوراق 4ساله با نام و قابل معامله در فرابورس با پرداخت هر 3 ماه یک ‌بار اجاره‌بها بود و شرکت واسط مالی مرداد یکم، آن را با نماد «صمپنا2» و نرخ اجاره‌بهای سالانه 20درصد از طریق بازار سوم فرابورس ایران عرضه کرد.

 ۲ خبر مهم از شرکت همراه اول: همراه اول قصد دارد، بخشی از افزایش سرمایه خود را عملیاتی کند و پس از آن سود سهام این شرکت در آینده نزدیک با تعدیل مثبت همراه خواهد بود. یک مقام مسوول در شرکت همراه اول درباره امکان تعدیل مثبت سود سهام این شرکت گفت: شرکت همراه اول در نظر دارد سود سهام خود را تعدیل مثبت دهد. این تعدیل بسیار جزیی بوده و در چند ماه آینده رخ می‌دهد. وی افزود: درحال حاضر هیات‌مدیره به دنبال عملیاتی کردن افزایش سرمایه شرکت هستند. گفتنی است که این افزایش سرمایه ۲۰۰درصد است که تلاش می‌شود در ماه‌های اخیر ۶۰ درصد آن که قرار است از محل سود انباشته تامین شود، عملیاتی و باقی آن به زمان‌های بعدی موکول می‌شود. این منبع آگاه یادآور شد که اقدام اول شرکت درباره افزایش سرمایه شرکت است سپس وارد بحث تعدیل مثبت سود سهام خواهد شد. براساس شنیده‌ها این تعدیل مثبت حدود ۵ درصد خواهد بود.

 پایان عرضه اولیه کرمان خودرو: مهلت یک ماهه خرید عرضه اولیه Long Term کرمان خودرو به روش پذیره‌نویسی حق تقدم امروز پایان پیدا می‌کند. به گزارش رادیوسهام تا به حال ۳۰میلیارد تومان از ۱۰۰میلیارد تومان سهم قابل پذیره‌نویسی گروه اقتصادی کرمان خودرو در بازار سهام معامله شده و این درحالی است که این فرصت جذاب سرمایه‌گذاری بلندمدت برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک به دلیل مقررات فرابورس قابل استفاده نیست. این عرضه اولیه برای افزایش سرمایه گروه اقتصادی کرمان خودرو برای راه‌اندازی خط رنگ خودرو با تکنولوژی DURR آلمان انجام می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند هر سهم کرمان خودرو این وارد‌کننده و مونتاژ کار خودروهایی همچون سانتافته، ‌ای ۲۰ و اکسنت را با قیمت اسمی ۱۰۰تومان خریداری کنند، شرکتی که برای سال جاری حدود ۱۴تومان به ازای هر سهم سود پیش‌بینی کرده است و به دنبال توسعه پیش رو در معرض رشد سودآوری قرار گرفته است. گروه اقتصادی کرمان خودرو با مشارکت تامین سرمایه نوین دوم مهر ماه سال جاری روش جدیدی را در عرضه اولیه سهم در فرابورس ایران رقم زد.

 ادامه پیش‌بینی‌ها برای تکمبا: شرکت کمباین‌سازی ایران در ۶ ماهه ابتدای سال جاری رشد چشگیری در تولید و فروش داشته که این اتفاق موجب بروز شایعه تعدیل مثبت سود سهام این شرکت شده است. امور مالی این شرکت درباره این موضوع گفت: شرکت کمیابن‌سازی ایران در ۶ ماهه ابتدای سال جاری تولیدات و فروش خود را افزایش داده است که دلیل این موضوع ارائه تسهیلات به کشاورزان برای خرید کمباین بوده است. وی ادامه داد: این امر موجب شد تا فروش شرکت ماه به ماه روند صعودی داشته باشد و شاهد رشد تولید و فروش در شرکت بودیم.

 

ارسال نظر