روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۲۷۷

 آسیا تک بورسی شد: شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد «آسیاتک» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. بر این اساس با توجه به موافقت هیات ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه 19 اردیبهشت ماه سال جاری با پذیرش سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در بورس اوراق بهادار تهران همچنین احراز موارد تعیین‌ شده در این مصوبه‌‌ از سوی این شرکت، «آسیاتک» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. بر این اساس، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک به عنوان پانصد و هجدهمین شرکت پذیرفته‌ شده در بخش «پست و مخابرات» گروه و طبقه «مخابرات» با کد صنعت «6420» و نماد «آسیاتک» به جمع بورس‌نشین‌ها اضافه شده است.

 عرضه ۴ میلیارد سهم فولاد خوزستان در بورس: تعداد ۴میلیارد سهم شرکت فولاد خوزستان روز ۸ آبان در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. علاوه بر این تعداد 4میلیارد و 205میلیون و 901هزار و 323سهم معادل 29.06درصد از سهام شرکت فولاد خوزستان توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از سوی شرکت سرمایه‌گذاری پایندگان روز 8 آبان در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. بر این اساس، این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم 4466ریال به صورت 25درصد نقد و بقیه اقساط روانه میز فروش می‌شود که خریدار باید وجه نقد معامله را طی 9روز کاری به حساب خصوصی‌سازی واریز و بقیه را به صورت اقساط 6 ماهه در مدت 3سال بپردازد. به گزارش تسنیم،؛ بلوک 29.06درصدی سهام شرکت فولاد خوزستان درحالی توسط توسط کارگزاری بانک سپه روی میز فروش می‌رود که سود اقساط آن 13درصد اعلام شده است.

 زمان مجمع فوق‌العاده «خاور»: ایران خودرو دیزل که دارای زیان 404میلیارد تومانی شده، زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده برای موضوع مهم ماده 141را تعیین کرد. ایران خودرو دیزل که با سرمایه 498.9میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد، زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده را اعلام کرد که مربوط به موضوع مهم ماده 141 است اما نکته جالب اینکه سهام این شرکت طی روزهای اخیر با رشد نسبی همراه شده است. «خاور» که درآمد هر سهم را با 810 ریال زیان پیش‌بینی کرده(بیش از 404میلیارد تومان زیان و معادل 81 درصد سرمایه) برای تصمیم‌گیری درخصوص شمولیت مفاد ماده 141قانون تجارت ساعت 9 روز سه‌شنبه 9 آبان در محل دفتر فروش شرکت، این مجمع را برگزار می‌کند تا سهامداران در مورد این ماده تصمیم‌گیری کنند.

 رشد مس لندن؛ افت طلا و نفت در امریکا: قیمت مس در معاملات نخستین روز هفته از مرز 7هزار دلار عبور کرد. بر این اساس، قیمت مس لندن در معاملات روز دوشنبه با افزایش همراه شد و هر تن از این کالا از 6 هزار و 858 دلار به 7هزار و 63 دلار رسید. این درحالی است که قیمت هر تن مس برای 3ماه آتی به 7هزار و 80 دلار رسید. در این بین خرید و فروش نقدی آلومینیوم با قیمت 2هزار و 143.50دلار و دو هزار و 144دلار صورت گرفت. همچنین قلع با نرخ 20هزار و 800 دلار خریداری شد و به نرخ 20هزار و 825 دلار در هر تن فروخته شد. براساس این گزارش، خرید و فروش روی با نرخ 3هزار و 320.50 و 3هزار و 321دلار انجام شد. افزون بر این، سرب هم در رینگ معاملاتی با نرخ 2هزار و 564 دلار خریداری و 2هزار و 566 دلار فروخته شد.

 کم رونق‌ترین عرضه اولیه در هنگ کنگ: بورس هنگ‌کنگ بدترین سال عرضه اولیه خود را تجربه کرد. بر این ‌اساس، بورس هنگ‌کنگ در سال جاری با کمترین میزان عرضه اولیه نسبت به سال 2012میلادی همراه بود و حدود 20بیلیون دلار عرضه اولیه نیز به سال آینده میلادی موکول شد. براساس این گزارش، شرکت چینی تاور(Tower Corp) تصمیم داشت که یکی از بزرگ‌ترین عرضه اولیه‌های سال جاری باشد که هدف تامین مالی بالغ بر 10میلیارد دلاری داشت. در سویی دیگر، این شرکت خدمات زیرساخت‌های بی‌سیم که با فشارهای وارده برای عرضه اولیه تا انتهای سال جاری رو به رو بود در نهایت تصمیم گرفت در 3ماه ابتدایی سال 2018میلادی این عرضه را به سرانجام برساند.

 عرضه ۲۴۰ میلیون سهم حمل‌ و نقل بین‌المللی خلیج فارس در بورس: تعداد ۲۴۰میلیون و ۷۰۵هزار و ۱۷۲سهم معادل ۶۸.۹۷درصد از سهام شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی خلیج فارس توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از سوی شرکت احیاگستر هرمز در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. براساس این گزارش؛ این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم ۴۷۰۱ریال به صورت ۲۰درصد نقد و بقیه اقساط روانه میز فروش می‌شود که خریدار باید وجه نقد معامله را طی ۹روز کاری به حساب خصوصی‌سازی واریز و بقیه را به‌ صورت اقساط 6 ماهه در مدت ۴سال بپردازد. گفتنی است؛ بلوک ۶۸.۹۷درصدی سهام شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس درحالی توسط کارگزاری بانک شهر روی میز فروش می‌رود که سود اقساط آن ۱۳درصد اعلام شده است.

 افزایش ارزش قراردادهای صدرا و تسویه بدهی به بانک‌ها: صدرا که اخیرا به پر ریسک‌ترین تابلو بازار سهام تبعید شده، اخبار مثبتی از پوشش زیان‌های ناشی از چند پروژه و تسویه بدهی به بانک‌ها داد. شرکت صدرا که اخیرا به همراه 17شرکت دیگر به پرریسک‌ترین تابلو بازار سهام یعنی بازار پایه ج تبعید شده از قراردادها و پوشش زیان‌های ناشی از چند پروژه و تسویه بدهی به بانک‌ها و حذف ارقام مربوط به بدهی در گزارش‌های 6 ماهه اخبار مثبتی داد. بر این اساس «خصدرا» در فازهای مختلف پارس جنوبی و ساخت جکت‌ها و لوله‌گذاری و... حضور دارد و اخیرا قراردادی با تاسیسات دریایی برای لوله‌گذاری ۲۲۰کیلومتر خط لوله دریایی فاز ۱۳پارس جنوبی منعقد کرده است. براساس این گزارش، خصدرا با سرمایه 150میلیارد تومانی، درآمد هر سهم سال مالی جاری را 836 ریال زیان پیش‌بینی کرده و آخرین قیمت هر سهم آن در روز گذشته 620 تومان بود.

 

ارسال نظر