روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۳۶

 دلایل تغییرات در پیش‌بینی سیمان هگمتان: شرکت سیمان هگمتان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 را مبلغ 357 ریال اعلام کرده است و طی دوره 6ماهه نخست سال مالی 96 مبلغ 250ریال سود به‌ازای هر سهم اختصاص داد و به 70درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید که این رقم در مقایسه با سال مالی قبل روندی مثبت داشته است. گفتنی است این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل معادل 141ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشته بود. بر این اساس دلایل عمده تغییر EPS نسبت به پیش‌بینی قبلی عبارتند از: کاهش مبلغ فروش به میزان 87 میلیارد و 83 میلیون ریال ناشی از کاهش مقدار قروش کلینکر و همچنین کاهش نرخ‌های فروش، افزایش بهای تمام شده به میزان 43میلیارد و 352میلیون ریال ناشی از کاهش فروش سیمان پاکتی و در نتیجه کاهش مصرف پاکت و همچنین کاهش هزینه استهلاک دارایی‌ها و انرژی، افزایش سایر درآمد‌های غیرعملیاتی به میزان 6 میلیارد و 148میلیون ریال ناشی از تحقق سود ناشی از اعمال ماده 20 قانون رفع موانع تولید و کاهش مالیات به میزان 8 میلیارد و 242 میلیون ریال ناشی از کاهش سود و همچنین افزایش سود معاف از مالیات بوده است.

 تحقق 52 درصدی پیش‌بینی‌های «کچاد»: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 را مبلغ 224 ریال اعلام کرده است و طی 6 ماه با اختصاص 116 ریال سود به ازای هر سهم به 52 درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 7درصد کاهش داشت. گفتنی است «کچاد» در 6ماهه نخست سال مالی 95 مبلغ 124 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده بود.

 انتشار صورت‌های مالی 9 ماهه «پردیس»: شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در دوره 9 ماهه منتهی به 31شهریور ماه 96 مبلغ 89 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 59 درصد کاهش داشت. شرکت سرمایه‌گذاری پردیس با انتشار صورت‌های مالی

9 ماهه امسال اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ

 88 میلیارد و 819 میلیون ریال سود خالص داشت و بر این اساس مبلغ 89 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 59 درصد کاهش داشت. این شرکت با احتساب سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره در نهایت مبلغ 166 میلیارد و 210 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های خود منظور کرد.

 حرکت همگام «دالبر» با بودجه: شرکت البرز دارو پیش‌بینی درآمد هر سهم را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 با سرمایه 930 هزار میلیون ریال مبلغ یک‌هزار و 290 ریال به‌طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد. «دالبر» در گزارش 6 ماهه اعلام کرده است که 53درصد معادل 684ریال از پیش‌بینی‌ها را محقق کرده است. این شرکت در سال مالی گذشته به ازای هر سهم یک‌هزار و 743ریال سود پیش‌بینی کرده بود که در دوره 6 ماهه 46درصد معادل 797 ریال را پوشش داده بود.

 «ثغرب» از خرید زمین خبر داد: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب در دو اطلاعیه جداگانه اقدام به افشای اطلاعات با اهمیت کرد. این شرکت در دو اطلاعیه جداگانه با موضوع خرید یا فروش با اهمیت دارایی‌ها، توثیق یا فک رهن بخش قابل‌توجهی از آنها اعلام کرده است شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب نسبت به خرید زمین به ارزش 416 میلیارد و 61 میلیون ریال در شهر تبریز اقدام کرده است. این زمین به مساحت

 54 هزار و 736 مترمربع و دارای کاربری مسکونی در بافت فرسوده شهری است که شرکت در نظر دارد نسبت به تعریف و طراحی واحدهای مسکونی اقدام کند. طرح اولیه این شرکت شامل ساخت حدود 2.000 واحد مسکونی در چند فاز است که پس از بررسی و طراحی نهایی، جهت استحضار سهامداران و سرمایه‌گذاران اعلام خواهد شد. همچنین در اطلاعیه دوم نیز «ثغرب» از خرید زمینی دیگر به ارزش

 303 میلیارد و 196 میلیون ریال در شهر تبریز خبر داده است. این زمین به مساحت 101هزار و 65مترمربع و دارای کاربری بهداشتی و درمانی است. این شرکت اعلام کرده است اطلاعات پروژه پس از بررسی و طراحی نهایی، جهت استحضار سهامداران و سرمایه‌گذاران اعلام خواهد شد.

 نگاهی بر عملکرد سه ماهه کربن ایران: شرکت کربن ایران در دوره سه ماهه نخست سال مالی 96 مبلغ 75ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد و به

17درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید. شرکت کربن ایران پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 را مبلغ 446ریال اعلام کرده است و طی سه ماه با اختصاص 75 ریال سود به ازای هر سهم به 17درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 295درصد افزایش داشت. گفتنی است «شکربن» در سه ماهه نخست سال 95 مبلغ 19 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت و به 10درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید.

 مجوز افزایش سرمایه ملی مس و سرمایه‌گذاری سپه: دو شرکت بورسی ملی مس و سرمایه‌گذاری سپه مجوز افزایش سرمایه سازمان بورس را گرفتند و آماده برگزاری مجمع شدند. شرکت ملی مس با سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی که به عنوان نخستین شرکت مشمول اصل 44 در بورس حضور دارد، توانست مجوز افزایش سرمایه 20درصدی را از سازمان بورس بگیرد تا از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، سرمایه فعلی را به 6 هزار میلیارد تومان برساند. همچنین سرمایه‌گذاری سپه که گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید سهامدار عمده 65.5درصدی آن است، با اظهارنظر حسابرس نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره در خرداد سال جاری درنظر داشت با افزایش سرمایه 49درصدی، سرمایه فعلی را به 800 میلیارد تومان برساند اما سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 24درصدی داد تا این شرکت بورسی 130.9 میلیارد تومان به سرمایه افزوده و 669 میلیارد تومانی شود.

 نگاهی به صورت‌های مالی «کمرجان»: شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 9 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل  20 میلیارد ریال منتشر کرد. شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار با انتشار صورت‌های مالی سه ماهه سوم امسال اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ ۴,۴۱۲میلیون ریال سود خالص به ازای هر سهم کسب کرد و بر این اساس مبلغ 221 ریال سود به‌ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 55درصد رشد داشت. گفتنی است این شرکت در 9ماهه سال مالی 95 مبلغ 143 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده بود. «کمرجان» با احتساب سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره مبلغ 7 میلیارد و 721میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور کرد.

 

ارسال نظر