روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۱۲

 درج نماد شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو در سامانه پس از معاملات: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از درج نماد شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو در سامانه پس از معاملات خبر داد. بر این اساس، شرکت شفا دارو دومین هلدینگ بزرگ دارویی کشور به شمار می‌آید که شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ در تولید، واردات و توزیع انواع و اقسام دارو در کشور فعالیت دارند. داروسازی‌های جابر ابن حیان، لسوه و کیمیا دارو شرکت‌های بورسی تحت مدیریت این هلدینگ است. گفتنی است که 600قلم داروی مهم و استراتژیک و 80درصد دارو‌های تزریقی توسط شرکت‌های زیرمجموعه شفا دارو تولید می‌شوند. بر اساس این گزارش، این شرکت سود سال 95 خود را با سود یک‌درصدی 527ریال اعلام کرده است. این شرکت به عنوان پانصد و شانزدهمین شرکت پذیرفته شده در بورس در بخش ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس و اوراق بهادار درج شده است. در همین رابطه، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو را با نماد «شفا » در سامانه پس از معاملات درج کرد تا شرایط برای عرضه اولیه این شرکت فراهم شود.

 تحقق سود 77ریالی به ازای هر سهم «وهور»: شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با سرمایه ثبت شده 2هزار و 300میلیون ریال (سرمایه ثبت نشده یک هزار و 700میلیون ریال) برای سال مالی پایان آذرماه 96 اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 9ماه منتهی به پایان شهریور را منتشر کرد. بر این اساس، «وهور» برای دوره 9 ماه منتهی به پایان شهریور 96 به ازای هر سهم 77ریال سود خالص با سرمایه 4هزار میلیون ریال محقق کرده است. این شرکت برای دوره 9ماهه سال مالی گذشته با سرمایه 2هزار و 300میلیون ریال به ازای هر سهم 152ریال سود محقق کرده بود. به این ترتیب وهور در دوره 9 ماه امسال نسبت به سال قبل 49 درصد کاهش در سود را ثبت کرده است. البته سرمایه این شرکت نیز نسبت به سال گذشته 74درصد افزایش یافته است. افزون بر این شرکت قبل از افزایش سرمایه در پایان سال مالی منتهی به پایان آذرماه 95 به ازای هر سهم 352 ریال سود محقق کرد.

 «وساخت» 70درصد زیان را کاهش داد: شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران با سرمایه ثبت شده یک‌هزار و 90میلیارد و 296 میلیون ریال پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور 97 منتشر کرد. بر این اساس، شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور 97 را 68 ریال زیان خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد. این در حالی است که این شرکت برای سال مالی منتهی به پایان شهریور 96 به ازای هر سهم 227 ریال زیان محقق کرده است. به این ترتیب این شرکت زیان خود را نسبت به سال مالی قبل 70درصد کاهش داده است.

 «رتاپ» شفاف‌سازی کرد: شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در خصوص نامه شاپرک مبنی بر اصلاح ساختار و نظام کارمزدی خدمات پرداخت توضیح داد. به گزارش سنا، عبدالعظیم قنبریان مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در نامه‌یی خطاب به رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی در رابطه با نامه شرکت شاپرک توضیح داد. وی در این نامه تاکید کرده است که با توجه به عدم تعیین مبلغ و زمان اجرای نظام جدید کارمزدها، امکان محاسبه تعدیلات احتمالی در این خصوص میسر نیست. بدیهی است پس از دریافت اطلاعات لازم نسبت به برآورد آثار مالی ناشی از آن اقدام و مراتب در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

 شفاف‌سازی «پرداخت»: شرکت به‌پرداخت ملت روز سه‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌یی در شبکه کدال توضیحاتی در خصوص نامه شاپرک مبنی بر اصلاح کارمزدهای تراکنشی شرکت‌های PSP ارائه داد. بر همین اساس «پرداخت» در این نامه بیان کرده است که به دلیل مبهم بودن نامه شاپرک برآورد آثار مالی احتمالی آن مقدور نیست. همچنین اعلام می‌شود برنامه‌های توسعه‌یی شرکت به گونه‌یی ساختار یافته است تا حداکثر چابکی در برابر تغییرات را میسر کند.

 دروازه حضور در بازارهای جهانی: پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بورس کالا در برندسازی محصولات کشاورزی استفاده کرد، گفت: معاملات پسته و زعفران در بورس کالا امکان حضور سرمایه‌گذاران کلان برای معامله این محصولات در سطح جهانی را فراهم می‌کند. به گزارش اقتصاد آنلاین، عباس پاپی‌زاده درباره عرضه پسته و زعفران در بورس کالا گفت: زعفران، پسته و خرما از جمله محصولات انحصاری هستند که باید به نام ایران در دنیا شناخته شده و دارای قدرت رقابت باشند. اما متاسفانه یکی از مشکلات جدی این است که نتوانسته‌ایم این محصولات را با برند مشخص به دنیا معرفی کنیم. نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی به علت این مشکلات پرداخت و افزود: علت آنکه پسته و زعفران نتوانسته است با برند مشخص به دنیا معرفی شود، این است که کشاورزان خرده مالک هستند و در نهایت با دریافت وام محصولات خود را کشت کرده در زمان برداشت با فروش محصول خود هم وام را تسویه و هم مبلغی برای امرار معاش آنها باقی بماند. به‌طور کلی آنها کار معیشتی انجام می‌دهند تا اقتصادی. عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به مزیت ورود پسته و زعفران در بورس کالا تاکید کرد: ارائه زعفران و پسته به بورس کالا یک فرصتی را ایجاد خواهد کرد که بازرگانان و سرمایه‌گذارانی که می‌توانند در اندازه‌های بزرگ و جهانی این محصولات را تجارت کنند در یک محل مشخص پسته و زعفران را به صورت خرد یا عمده معاملات قطعی و اصلی انجام دهند. پاپی‌زاده ادامه داد: مزایای عرضه زعفران، پسته و سایر محصولات کشاورزی در بورس می‌تواند باعث کشف قیمت‌ها و شفافیت در معاملات شود، چرا که در بورس رقابت سالم حاکم است و در حق کشاورز اجحاف نمی‌شود. این نماینده مجلس افزود: امکان افزایش سرمایه‌گذاری به علت شفافیت و کاهش ریسک در بورس کالا فراهم است و در صورتی که بورس بتواند از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کند، مبدل به بازار الکترونیک بخش کشاورزی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در حالی که محصولات کشاورزی انحصاری در ایران تولید می‌شود، دارای برند انحصاری در دنیا نیستند که بورس می‌تواند به برندسازی در این حوزه کمک شایانی کند.

 

ارسال نظر