روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۲۰

 نگاهی بر عملکرد 3ماهه «ونفت»: شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه یک‌هزار و 650 میلیارد ریال منتشر کرد. بر این اساس شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی نشده مبلغ 215ریال اعلام کرده است که طی دوره سه ماهه نخست امسال هیچ مبلغی کنار نگذاشته است. همچنین این شرکت در سه ماهه ابتدای سال مالی 95 مبلغ 24ریال زیان به ازای هر سهم اختصاص داده بود. علاوه بر این «ونفت» دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره منتهی به 31 خردادماه 96 به صورت حسابرسی نشده را نسبت به اطلاعیه قبلی اعلام کرد. بر این اساس درآمدهای واقعی فوق در دوره منتهی به 31 خردادماه 96 بدون احتساب سود سهام شرکت‌های تابعه بوده که با اعمال آن در پایان سال مالی سود واقعی هر سهم شناسایی خواهد شد.

 افزایش پیش‌بینی‌های رهشاد سپاهان: شرکت رهشاد سپاهان اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌یی 6ماهه منتهی به 31 شهریورماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه 15میلیارد ریال منتشر کرد. بر این اساس، شرکت در دوره 6ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 مبلغ 3میلیارد و 877 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 258ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 1743درصد افزایش یافت. همچنین این شرکت در 6ماهه نخست سال مالی گذشته مبلغ 14ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشته بود. افزون بر این شرکت دلایل تغییرات واقعی دوره منتهی به 31 شهریورماه 95 و همچنین دلایل تغییرات واقعی سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 95 را به‌صورت حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی منتشر کرد. با توجه به صدور برگه اجرا از سوی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مالیات ارزش افزوده سال‌های 92 و 93 شرکت رهشاد سپاهان ملزم به پرداخت مبالغ مطالبه شده توسط سازمان مالیاتی کشور شد که از این بابت مبلغ 52میلیارد و 755میلیون ریال بابت اصل و جرایم مالیات مربوطه به سازمان امور مالیاتی پرداخت شده است. بر این اساس، با توجه به موارد مورد اشاره مبالغ پرداختی به سازمان امور مالیاتی در سرفصل حساب زیان انباشته طبقه‌بندی شده است.

 پیشنهاد افزایش 200درصدی سرمایه «کرمان»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان در نظر دارد، سرمایه خود را در سال مالی 96 معادل 200درصد افزایش دهد. بر این اساس هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان اعلام کرد: با توجه به جزء «ب» ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، مصوب سوم مردادماه 86 هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر دارد پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 200میلیارد و یکصد میلیون ریال به مبلغ 600هزار و 300میلیارد ریال از محل سود انباشته پیشنهاد دهد. همچنین این اقدام با هدف جبران مخارج بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر که در کل شرکت آرین ماهتاب گستر که در 16 مهرماه 96 به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است را ارائه دهد. افزون بر این، انجام افزایش سرمایه یاد شده وابسته به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت است.

 تنش امریکا و ترکیه؛ ریزش شاخص استانبول: کشمکش‌های سیاسی میان ترکیه و امریکا موجب افت شدید لیر ترکیه در معاملات نخستین روز هفته شد. بر این اساس سفارت ترکیه در امریکا در اقدامی تمام خدمات صدور روادید را برای اتباع امریکایی جهت سفر به ترکیه لغو کرد. بر اساس این گزارش، این اقدام تلافی‌جویانه سفارت ترکیه در حالی اعلام شد که تنش‌های دیپلماتیک میان ترکیه و امریکا بالا گرفته است. به گزارش سنا، سفارت ترکیه طی بیانیه‌یی در این خصوص اعلام داشت: حوادث اخیر، دولت ترکیه را بر آن داشت تا تعهد امریکا به حفظ امنیت اموال و کارکنان سفارتخانه‌اش (در واشنگتن) را مجددا ارزیابی کند. این در حالی است که سفارت امریکا در ترکیه روز یک‌شنبه به دلیل نگرانی از کاهش سطح امنیت سفارتخانه خود در آنکارا بخشی از فرآیند صدور ویزا در ترکیه را متوقف کرده بود. بر این اساس قیمت لیر ترکیه با افت 2.5درصدی همراه شد در حالی که شاخص 100 شرکت برتر موجود در بورس استانبول نیز افت 3.9درصدی را به ثبت رساند. همچنین در بورس استانبول افت قیمت سهام سه صنعت نسبت به دیگر صنایع سنگین‌تر بود. در این میان صنعت بانکداری، توریسم و خدمات مالی افت بیشتری را نسبت به دیگر صنایع متحمل شدند. بر اساس این گزارش، قیمت سهام هلدینگ مالی ایهلاس با کاهش 0.07درصدی رو‌به‌رو شد. گفتنی است، هلدینگ ایهلاس یک شرکت چند رشته‌یی در ترکیه است که در زمینه خدمات مالی و بیمه، تولید سیمان، انرژی، رسانه‌های گروهی و خرده‌فروشی فعالیت می‌کند. در این میان، قیمت سهام هلدینگ آلارکو که در زمینه املاک و مستغلات، گردشگری، تولید برق و توزیع برق فعالیت می‌کند با افت 0.3 درصدی همراه شد.

 دعوت از سهامداران 2 شرکت برای مجمع: شرکت شیشه همدان آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالانه برای سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری را منتشر کرد. شرکت شیشه همدان از تمامی سهامداران، وکیل یا قائم‌مقام قانونی صاحب سهم همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که ساعت 15:00 روز شنبه 29مهر ماه در محل هتل سیمرغ برگزار می‌شود، حاضر شوند.دستور جلسه این مجمع پس از استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه امسال است. همچنین شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد از سهامداران خود دعوت کرد در 27مهر ماه 96 در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت کنند. فولاد آلیاژی یزد با انتشار اطلاعیه اعلام کرد از تمامی سهامداران، وکیل یا قائم‌مقام قانونی صاحب سهم همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌شود تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که ساعت 10صبح روز پنج‌شنبه مورخ 27مهر ماه 96 در محل شرکت واقع در 30کیلومتری غرب یزد، جاده اختصاصی فولاد آلیاژی ایران، روبه‌روی نیروگاه خورشیدی برگزار می‌شود حضور به هم رسانند تا درخصوص تصویب صورت‌های مالی سال(دوره) مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 تصمیم‌گیری کنند.

 

ارسال نظر