روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۳۳

 پنجمین عرضه اولیه ریلی است: امروز تعداد 80میلیون سهم از کل سهام شرکت آسیا سیر ارس که 800 میلیارد ریال سرمایه دارد، از سوی سهامدار عمده یعنی شرکت توکا ریل به روش ثبت سفارش عرضه می‌شود. سهام شرکت آسیا سیر ارس که اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری در گروه حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات با نماد «حآسا» در فهرست نرخ‌های بازار دوم فرابورس درج شد، روز دوشنبه  17 مهرماه عرضه اولیه می‌شود. به گزارش فرابورس، قرار است امروز تعداد 80 میلیون سهم از کل سهام شرکت آسیا سیر ارس که 800 میلیارد ریال سرمایه دارد، از سوی سهامدار عمده یعنی شرکت توکا ریل به روش ثبت سفارش عرضه ‌شود. رنج قیمتی در ثبت سفارش از مبلغ یک هزار و 150 تا یک هزار و 200ریال تعیین شده و تعداد سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی نیز حداکثر

 850 سهم درنظر گرفته شده است. مدیر این عرضه نیز شرکت کارگزاری مهرآفرین است که در صورت فروش نرفتن سهام عرضه ‌شده، تعهد دارد 50‌درصد این سهام را خریداری کند. ماموریت اصلی «حآسا» فعالیت در حمل‌ونقل ریلی، بارگیری، تولید، خریدوفروش، نگهداری و تعمیرات واگن، تامین تجهیزات موردنیاز راه‌آهن و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز مرتبط با فعالیت شرکت عنوان شده است.

 گزارش شهریورماه «خکمک»: شرکت کارخانجات کمک فنر ایندامین سایپا با سرمایه ثبت شده

 320 هزار و 857 میلیون ریال گزارش فعالیت ماهانه یک ماه منتهی به پایان شهریور 96 را منتشر کرد. شرکت کارخانجات کمک فنر ایندامین در شهریور ماه 114هزار و 820 عدد انواع محصول را تولید کرد. بیشترین تولید این شرکت در یک ماه کمک فنر تیپ 62 بوده است. همچنین مبلغ فروش شرکت کارخانجات کمک فنر ایندامین در شهریور ماه

 124 میلیارد و 562 میلیون ریال بود. این شرکت در نیمه اول سال جاری 852هزار و 822 عدد انواع محصول را تولید کرده است. مبلغ فروش این شرکت در 6 ماهه اول سال جاری 648 میلیارد و 923میلیون ریال بود.

 نگاهی بر عملکرد دو ماهه ناب خراسان: شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی شده مبلغ 365 ریال اعلام کرده است و طی دوره دو ماهه منتهی به 31 اردیبهشت ماه 96 مبلغ 26 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد و به 7‌درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 160‌درصد افزایش یافت. گفتنی است این شرکت در دو ماهه نخست سال مالی قبل مبلغ 10 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد و معادل 4‌درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد. این شرکت، دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی منتشر کرد. بر این اساس، در بودجه اولیه ساخت و تولید و فروش سال 96 باتوجه به استخراج اطلاعات واقعی نه ماهه سال 95 و اضافه کردن سه ماهه آخر 95 محاسبه شده و همان رویه تولید کارمزدی مانند سال 1395 لحاظ شده بود ولی با توجه به توانایی‌های شرکت در توسعه بازارهای فروش در بودجه تعدیلی کل تولیدات واقعی برای شرکت لحاظ شده و تولید کارمزدی حذف شده است. باتوجه به توضیحات بند فوق حاشیه سود ناخالص در روش تولید کارمزدی به‌دلیل نبود مواد اولیه و دستمزد در بهای تمام شده حاشیه سود بالاتری نسبت به روش تولید و فروش واقعی دارد. به عبارتی در تولید کارمزدی مبلغ درآمد پایین و حاشیه سود بالاست و در روش فروش مبلغ درآمد بالا ولی حاشیه سود پایین است. همچنین دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره منتهی به 30 اردیبهشت ماه 96 به‌صورت حسابرسی نشده نسبت به اطلاعیه قبلی شامل، روال تحقق تولید، فروش و در نتیجه سودآوری شرکت در طول ماه‌های سال به‌طور یکنواخت نبوده و نسبت‌های فروش و سودآوری بودجه با دو ماهه واقعی قابلیت مقایسه را ندارد.

 ارزش بازار «سرچشمه» افزایش یافت: شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به 31شهریور 96 را با سرمایه ثبت شده یک هزار و 600میلیون ریال (سرمایه ثبت نشده 400هزار میلیون ریال) منتشر کرد. شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در ابتدای دوره یک ماهه منتهی به پایان شهریور امسال تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده 233 میلیارد و 624میلیون ریال و ارزش بازار 321 میلیارد و 531 میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت در دوره یک ماهه یاد شده هیچ تغییری نکرده است اما ارزش بازار این شرکت طی همین دوره 5 میلیارد و 360 میلیون ریال افزایش یافت و در پایان دوره معادل 326میلیارد و 891میلیون ریال محاسبه شد. «سرچشمه» در دوره یک ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 96 سهام هیچ شرکت بورسی را واگذار نکرد. همچنین این شرکت در دوره یک ماهه یاد شده هیچ سهامی را خریداری نکرده است.

 انتشار صورت‌های مالی سال 96 قند مرودشت: شرکت قند مرودشت صورت‌های مالی 6 ماهه منتهی به 31 خرداد ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 200 میلیارد ریال منتشر کرد. شرکت قند مرودشت با انتشار عملکرد یک‌ساله منتهی به 31 تیر ماه 96 اعلام کرد در سال مالی که گذشت مبلغ 88 میلیارد و 447 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 442 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 12‌درصد کاهش داشت. گفتنی است این شرکت در سال مالی قبل مبلغ 504 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده بود. با احتساب سود انباشته ابتدای سال به سود خالص دوره در نهایت مبلغ 90 میلیارد و  103 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 43‌درصد پیش‌بینی «شپترو» محقق شد: شرکت پتروشیمی آبادان با سرمایه ثبت شده 630هزار میلیون ریال پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 برای دوره سه ماهه منتهی به پایان خرداد را به‌صورت حسابرسی نشده اعلام کرد. شرکت پتروشیمی آبادان در حالی پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 را مبلغ 630 ریال زیان به‌طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرده بود که در دوره سه ماهه منتهی به پایان خرداد به ازای هر سهم 274 ریال زیان شناسایی کرد و 43‌درصد از پیش‌بینی‌ها را محقق کرد. «شپترو» برای سال مالی قبل به ازای هر سهم 634ریال زیان اعلام کرده بود که در سه ماهه

 189 ریال معادل 30‌درصد آن را پوشش داده بود.

 

ارسال نظر