نگاهی به تحولات بازار طلا

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۸۸

اونس طلا به ۱۲۶۸دلار رسید: در آستانه انتشار آمارهای بازار کار امریکا در اواخر روزجمعه و در حالی ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم 7 هفته گذشته رسیده، قیمت طلا روزجمعه نوسان چندانی را شاهد نبود.  به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا روزجمعه با افزایش ناچیز 2 سنتی به 1268 دلار و 24 سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته جاری در مسیر کاهش 0.9 درصدی قرار دارد که چهارمین کاهش هفتگی متوالی است.  قیمت طلای امریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز روزجمعه با 0.17‌درصد کاهش به 1271 دلار رسید.  برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ارزش دلار تقویت شده است. این یکی از دلایل تضعیف ارزش طلاست. انتظار می‌رود تا زمان انتشار آمارهای بازار کار امریکا، بازار طلا این روند را ادامه دهد. تنها بعد از انتشار این آمار است که ممکن است شاهد تحرک جدیدی در بازار باشیم.» ارزش سهام‌ آسیایی روز جمعه به تبعیت از رشد شاخص‌های بورس وال استریت افزایش داشت و ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم 7 هفته گذشته رسید که ناشی از مشاهده نشانه‌های جدیدی از رشد اقتصاد امریکا و امیدها به پیشرفت در طرح اصلاحات مالیاتی امریکا بود.  سامسون لی تحلیلگر موسسه تامسون رویترز گفت: «ترمیم ارزش دلار بسیار قوی بوده و ممکن است در ادامه متوقف شود.» وی افزود: «حتی اگر شاخص دلار به بالای 94 برسد، چندان از این رقم بالاتر نخواهد رفت و احتمالا اندکی از ارزش دلار کاسته خواهد شد، اما در ادامه و تا پایان ماه نوامبر افزایش ماه دسامبر که انتظار می‌رود مجددا نرخ بهره افزایش یابد، ارزش دلار باز هم تقویت خواهد شد.» به دلیل تاثیرات ناشی از توفان هاروی و ایرما، انتظار می‌رود آمارهای بازار کار امریکا در ماه سپتامبر با اندکی کاهش مواجه باشد.  

تاثیر فشار سهام در بازار طلا: یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که ادامه روند صعودی شاخص سهام در بازارهای بین‌المللی تا سال 2019 فشار زیادی بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.  به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بایرون واین تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه‌گذاری بلک استون تاکید کرد: شاخص سهام در بازار امریکا به بالاترین سطح خود طی سال‌های اخیر رسیده است. گرچه برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمال افت شدید شاخص سهام وحود دارد ولی به نظر من روند صعودی شاخص سهام امریکا تا اوایل 2019 میلادی ادامه خواهد یافت.  وی در ادامه تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل من، فضای مطلوبی برای بازار بین‌المللی سهام تا اوایل سال 2019 میلادی وجود خواهد داشت و این مساله می‌تواند سرمایه‌گذاران زیادی را به بازار سهام جذب کند. البته سرمایه‌گذاران باید همواره کاملا محتاط و مراقب باشند.  به نظر می‌رسد افزایش شاخص سهام در بازار امریکا فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.  این تحلیلگر اقتصادی افزود: چرخه‌های اقتصادی معمولا برای مدت زمان زیادی دوام نمی‌آورند همه ما می‌دانیم که این روند برای همیشه ادامه نخواهد داشت ولی من معتقدم که این روند مثبت در بازار سهام تا زمانی که اوضاع اقتصادی خوب امریکا ادامه داشته باشد، ادامه خواهد یافت و شاخص سهام با افزایش بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

وی اظهار کرد: آمارهای جدید نشان می‌دهد که احتمال کاهش نسبی رشد اقتصادی امریکا وجود دارد ولی این کاهش آنقدر شدید نخواهد بود که تاثیر منفی زیادی بر بازار سهام داشته باشد. به نظر من روند صعودی شاخص سهام در بازار امریکا حداقل تا 2 سال آینده ادامه خواهد داشت. شاخص اعتماد سرمایه‌گذاری در اقتصاد امریکا همچنان بالا است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.  این تحلیلگر ارشد اقتصادی در ادامه تاکید کرد: نگرانی‌ها نسبت به توانایی ترامپ برای اجرای سیاست‌های اقتصادی و مالی مورد نظرش نیز تا حدی کاهش یافته است. دولت ترامپ اخیرا برنامه‌ها و سیاست‌های جدید مالیاتی‌اش را اعلام کرده و این مساله نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. حدس من این است که امریکا در نهایت مالیات را کاهش می‌دهد ولی اصلاحات مالیاتی چندان گسترده نخواهد بود. به نظر می‌رسد اصلاحات مالیاتی در امریکا از سال آینده آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر