نگاهی به روند معاملات تالار شیشه‌ای

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۷۶

گروه بورس

معامله‌گران بورس تهران نظاره‌گر معاملات کم‌حجم بودند که تداوم معاملات درون‌گروهی و کد به کد برخی صندوق‌ها و حقوقی‌ها باعث حمایت از نماگر بورس تهران شد.

به گزارش «تعادل» شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس و اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات روز گذشته چهارشنبه 12 مهرماه 96 با افزایش 74واحدی روی رقم 85 هزار و 429 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌‌وزن اما با افزایش 7واحدی عدد 17هزار و 769 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 70 واحدی به رقم 92هزار و 658 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 25واحدی به رقم 59 هزار و 119واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 303واحدی عدد 190هزار و 165واحد را به نمایش گذاشت. روز گذشته همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 8واحدی به رقم 951واحد رضایت داد. براساس این گزارش، روز گذشته معاملات سهام در نماد آسان پرداخت پرشین با 28 واحد، ارتباطات سیار ایران با 21واحد و ایران خودرو با 20واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های تاپیکو با 16واحد، آلومینیوم ایران با 10 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر و فولادمبارکه اصفهان با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران در حالی به بیش از 146میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 601میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی

65 هزار و 217 نوبت داد و ستد بود. طی معاملات روز گذشته نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، قراردادهای اختیار خریدوفروش سهام تاپیکو، اوراق اختیار فروش تبعی تاپیکو، حق‌تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، حق‌تقدم خرید سهام گروه صنایع سیمان کرمان، حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند. روز گذشته بورس تهران با معاملاتی کم‌حجم و بی‌فروغ در اغلب نمادهای معاملاتی همسو با درجا زدن قیمت‌ها در محدوده صفر تابلو بود. در این بین تمایل حامیان نماگرهای منتخب بورس برای چرخاندن فرمان خودرویی‌ها به سمت دامنه نوسان مثبت قیمتی باعث شد تا سایپا و ایران‌خودرو روز گذشته برای حمایت از شاخص بورس پیشرو باشند. آخرین روز معاملاتی بازار فرابورس ایران با دادوستد حدود 193میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و 371میلیارد ریال به پایان رسید و شاخص کل این بازار نیز پس از 2 روز ریزش به مدار صعودی بازگشت و با افزایش حدود واحدی روبه‌رو شد.

 

 

ارسال نظر