کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۳۵

 مسدود شدن 711 کیلومتر از مرز ترکیه با سوریه

مجری ساخت دیوارهای مرزی ترکیه گفته ساخت دیوار مرزی امنیتی در مرز ترکیه و سوریه به مراحل پایانی نزدیک شده و تاکنون 711 کیلومتر دیوار بتنی در مرز 911 کیلومتری دو کشور احداث شده است. به‌گزارش ملیت، ترکیه می‌گوید که با توجه به تحرکات روزافزون گروه‌های تروریستی و عبور غیرقانونی آنها از مرز 911 کیلومتری سوریه با ترکیه، احداث این دیوار حایل در منطقه اهمیت زیادی دارد. ترکیه احداث دیوار در مرزهای عراق و ایران را نیز شروع کرده و بخشی از مناطق مرزی خود با همسایگان شرقی و جنوبی خود را با استفاده از دیوار بتنی مسدود می‌کند.

 امریکایی‌ها یک‌دهه دیگر در افغانستان می‌مانند

رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا گفته نیروهای این کشور سال‌های زیادی در افغانستان خواهند ماند. به گزارش سی‌ان‌ان، باب کراکر گفته حکومت افغانستان نمی‌تواند نیروهایش را از لحاظ مالی تامین کند و تمام عواید ناخالص افغانستان هم برای تامین هزینه تامین نیروهایش کافی نیست. دولت دونالد ترامپ قرار است ۳۵۰۰ نیروی دیگر به افغانستان اعزام کند. براساس استراتژی جدید امریکا، واشنگتن دیگر چارچوب زمانی برای خروج نیروهایش از افغانستان نخواهد داشت و چگونگی حضور نیروهای امریکایی به وضعیت جنگی بستگی خواهد داشت.

 اهل سنت عراق به‌دنبال تاسیس اقلیم فدرالی

یک منبع نزدیک به اتحاد گروه‌های عراقی اعلام کردند که رهبران سیاسی سنی اخیرا نشستی را برگزار کرده و تصمیم گرفتند برای مطرح کردن طرح تاسیس اقلیم سنی با استناد به قانون اساسی با نخست‌وزیر عراق دیدار کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از الشرق‌الاوسط، اهل سنت عراق به‌دنبال ساختار فدرالی جدیدی هستند که خودشان یکی از سه بازیگر اصلی در آن در کنار شیعیان و کردها در مرحله مابعد داعش و همه‌پرسی باشند. این در حالی است که هنوز دولت فدرال از تایید برخی شخصیت‌های سنی برخوردار است.

 کشته شدن 99 شبه‌نظامی در افغانستان

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 99 شبه‌نظامی در عملیات نیروهای امنیتی این کشور در 48 ساعت گذشته در مناطق مختلف خبر داده است. به گزارش آناتولی، در عملیات‌‌ نیروهای امنیتی علیه شبه‌نظامیان در استان‌های مختلف افغانستان 99 شبه‌نظامی از جمله 13 داعشی و یک فرمانده طالبان کشته و 68 تن دیگر نیز زخمی شدند. در این عملیات تعدادی سلاح، مقادیری مهمات و مواد منفجره نیز کشف و ضبط شده است. نیروی هوایی افغانستان نیز با 102 پرواز 18 مخفیگاه شبه‌نظامیان را منهدم کرده است.

 

ارسال نظر