اصلاح نماگر بازار سهام

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۷۹۵

 شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات سومین روز کاری همچنان به روند اصلاحی خود ادامه داد و با کاهش 71 واحدی رقم 85 هزارو 516 واحدی به خود اختصاص داد. علاوه بر این، شاخص کل هم‌وزن با کاهش یک واحدی عدد 17هزار و 953 واحد را به نمایش گذاشت. به گزارش «تعادل» شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 127واحدی به رقم 93هزار و 88 واحد دست یافت. شاخص بازار اول هم در حالی با کاهش 133 واحدی به رقم 59 هزار و 442 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 278واحدی عدد 188 هزار و 985 واحد را به نمایش گذاشت. افزون بر این، روز گذشته معاملات سهام در نماد معاملاتی داده گستر عصر نوین با 18 واحد، آسان‌پرداخت پرشین با 14واحد و ارتباطات سیار ایران با 13واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد خوزستان با 24 واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و فولاد مبارکه هریک تا 22 واحد و گروه مپنا و سرمایه‌گذاری غدیر هر یک تا 21 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. بر این اساس، ارزش کل معاملات روز دوشنبه بورس تهران در حالی به بیش از 246میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 781 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 550 نوبت داد و ستد بود.

 تغییرات مثبت آیفکس

افزون بر این در میانه نخستین هفته معاملاتی فرابورس در مهرماه دادوستدها با مبادله بیش از 201 میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 833 میلیارد ریال پایان یافت که نسبت به روز یک‌شنبه با افزایش حجم در مقابل کاهش ارزش معاملات همراه بود.

 بر این اساس، در جریان بازار روز دوشنبه سوم مهرماه سهامداران در مجموع دو تابلو معاملاتی بازار اول و دوم نیز اقدام به مبادله 87 میلیون و 770 هزار سهم به ارزش 302میلیارد ریال کردند که بالاترین رقم حجم و ارزش مبادلات در اختیار نماد شرکت گروه صنایع کاغذ پارس با جابه‌جایی بیش از 7 میلیون سهم به ارزش 28 میلیارد ریال قرار گرفت. همچنین شاخص کل فرابورس نیز با افزایش نزدیک به 4 واحدی در پله 961 واحدی ایستاد و چهار نماد از 4 صنعت متفاوت فرابورسی روز گذشته موجب افزایش شاخص کل شدند که به ترتیب نمادهای «هرمز»، «مارون»، «بکهنوج» و «اپرداز» تا نزدیکی 3 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند در حالی که نمادهای «زاگرس»، «دماوند» و «بمپنا» نیز تا سطح یک واحد تاثیر منفی در برآورد آیفکس را موجب شدند.

 بر این اساس، به موازات انجام دادوستدها در بازارهای فرابورس ایران معامله‌گران بازار پایه میزبان معاملات 100میلیون سهم به ارزش 171میلیارد ریال قرار گرفتند. همچنین مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس ایران در قالب پیام ناظر میزان معاملات قابل قبول در نمادهای انتقالی به تابلو ج بازار پایه را اعلام کرد.

 

ارسال نظر