چاشنی شیرین برای استراحت شاخص بورس

۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۷۳۶

گروه بورس از روز شنبه شاخص کل بورس روند اصلاحی را از سر گرفته و روز گذشته دماسنج بازار ۲۰۹واحد افت کرده و به نیمه کانال ۸۵ هزار واحدی رسیده است. در داد و ستدهای دومین روز تالار شیشه‌یی روند قیمت سهم‌های خودرویی‌ کاهشی و قندی‌ افزایشی بود. به گزارش «تعادل» روز گذشته یک‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس و اوراق بهادار تهران ۲۰۹ واحد افت کرد و به رقم ۸۵هزار و ۵۸۸ رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۰واحد افت رقم ۱۷هزار و ۹۵۴ واحدی را تجربه کرد.

همچنین شاخص بازار آزاد شناور با افت ۲۷۸ واحدی مواجه شد و تا رقم ۹۳هزار و ۲۱۵واحدی پایین رفت. همچنین شاخص بازار اول با افت ۲۷۸واحد به عدد ۵۹هزار و ۵۷۵واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز ۲۵۶واحد رشد کرد و به رقم ۱۸۸هزار و ۷۰۷ واحدی دست یافت.

در معاملات روز گذشته مخابرات ایران، پتروشیمی مبین، شرکت ارتباطات سیار ایران و داده گستر عصر نوین (های‌وب)، بیشترین تاثیر مثبت را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان روی روند دماسنج بازار تاثیر کاهنده داشتند.

روز گذشته در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌یی جز در دو نماد شاهد افت یک دست قیمت سهم‌ها بودیم هر چند که این افت غالبا حدود یک‌درصد بود. در این گروه ۲۳ میلیون سهم به ارزش ۸.۵ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه خودرو نیز بیش از ۱۷۱میلیون سهم به ارزش حدود ۲۰میلیارد تومان در ۱۳هزار و ۹۶۴ نوبت مورد دادوستد قرار گرفت. این گروه نیز غالبا با افت در قیمت پایانی همراه بود.

اما قندی‌ها روندی مخالف جدول بازار در پیش گرفتند و در اکثریت نمادها توانستند در قیمت پایانی رشد کنند. در این گروه 6میلیون سهم به ارزش بیش از 2میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به ۳۰۷میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۹۹۳میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات نیز بیش از ۵۹ هزار داد و ستد بود.

آیفکس نیز روزگذشته با ۴.۱واحد کاهش روبه‌رو شد و به رقم ۹۵۷.۸ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۲۰۱میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۱۳۱میلیون سهم و اوراق مالی رسید. روز گذشته فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی مارون بیشترین نقش را در نوسانات آیفکس داشتند.

 

ارسال نظر