رشد ۱۱۳واحدی شاخص بورس

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۰۹

گروه بورس|

معامله‌گران بورس تهران روز گذشته شاهد اقبال معامله‌گران حقیقی کوتاه‌مدت‌نگر در میان تک‌سهم‌ها و به اصطلاح سهم‌های زیرخاکی بود. در این‌ بین کمک‌فنر ایندامین همچنان در سقف کامل قیمت‌ها با صف خرید خودساخته روبه‌روست. در کارخانجات مخابراتی ایران نیز امروز معاملات پرحجم سهام باعث شد تا این سهم پرحجم‌ترین نماد معاملاتی بازار سهام باشد.

به گزارش «تعادل» در دومین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل ۱۱۳ واحد رشد کرد. قیمت سهم‌ها در گروه‌های خودرو و فلزات عمدتا رو به کاهش بود اما برای دومین روز پیاپی قندی‌ها با افزایش روبه‌رو شدند.

روز گذشته (دوشنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس و اوراق بهادر تهران ۱۱۳واحد رشد کرد و به رقم ۸۳ هزار و ۳۶۹ واحدی رسید. اما شاخص کل هم‌وزن با ۱۶ واحد کاهش تا رقم ۱۷هزار و ۵۵۶ واحدی پایین آمد. شاخص آزاد شناور نیز ۱۸واحد رشد کرد و به رقم ۹۱هزار و ۹۲ واحدی رسید و شاخص بازار اول و بازار دوم هر یک به ترتیب ۴۳ و ۴۴۲ واحد بالا رفتند.

در دومین روز معاملات تالار شیشه‌یی در این هفته شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه اصفهان و معدن و صنعتی گلگهر هر یک به ترتیب ۸۸، ۴۱ و ۱۹ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار سرمایه بیشترین بخش افزایش را ایفا کردند اما در طرف مقابل سایپا، گروه صنعتی پاکشو و ملی صنایع مس ایران سعی کردند دماسنج بازار سرمایه را به سمت پایین هدایت کنند.

روزگذشته روند قیمت‌ها در گروه خودرو مخصوصا در نمادهایی که با حجم معاملات بالایی همراه بودند، رو به پایین و این کاهش قیمت عمدتا حدود یک درصد بود. در این گروه ۱۰۶میلیون سهم به ارزش بیش از 12میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی روزگذشته حجم معاملات به بیش از ۶۷ میلیون سهم رسید و ارزش معاملات رقم ۱۳ میلیارد تومان را تجربه کرد. در این گروه نیز روند قیمت‌ها عمدتا کاهشی بود هرچند که نمادهایی در این گروه با یک درصد رشد در قیمت پایانی روبه‌رو شدند. اما در عین حال روز گذشته بار دیگر قندی‌ها با روند رو به رشد در قیمت پایانی همراه بوده است. در این گروه بیش از 8میلیون سهم به ارزش 3میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۱۶۴۲ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۴۹میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۷۸میلیون سهم و رقم مالی قابل معامله طی ۳۷ هزار و ۴۴۳ نوبت داد و ستد بود.

 

ارسال نظر