اخراج تنبل‌های فرابورس به بازار پایه «ج»

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۰۸

گروه بورس|

شرکت‌های ایرانیت، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، ساختمان اصفهان، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، کارخانه‌های صنعتی آزمایش و سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس به دلیل عدم افشای اطلاعات به تابلوی «پایه ج» فرابورس منتقل می‌شوند.

به گزارش «تعادل» فرابورس ایران اعلام کرد: پیرو اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال در 11 اسفند پارسال و در راستای طبقه‌بندی شرکت‌های بازار پایه فرابورس ایران، بر اساس زمانبندی اعلام شده مطابق با مصوبه 25 شهریور امسال کمیته درج فرابورس ایران، شرکت‌هایی که در دوره مالی مورد رسیدگی بیش از سه مرتبه اطلاعات مورد نظر در «دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس» را ارائه نکرده‌اند به تابلوی «پایه ج» منتقل شده و قابلیت معامله برای سهام آنها

 مهیا می‌شود.

بر اساس این گزارش شرکت‌های ایرانیت با نماد «سایرا»، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر با نماد «ومشا»، ساختمان اصفهام با نماد «ثاصفا»، سرمایه‌گذاری صنایع ایرام با نماد «وایرا»، کارخانه‌های صنعتی آزمایش با نماد «لازما» و سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس با نماد «معیار»، 6 شرکتی هستند که به دلیل عدم افشای اطلاعات به تابلوی «پایه ج» فرابورس منتقل خواهند شد. این گزارش می‌افزاید: زمان توقف این نمادهای معاملاتی جهت انتقال به تابلوی «پایه ج» و شروع مجدد معاملات در این تابلو به زودی از طریق معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران اطلاع‌رسانی می‌شود.

 انتقال در هفته جاری

در همین رابطه امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در خصوص پیگیری تخلفات و رشدهای بی‌منطق قیمت سهام در بازار پایه فرابورس گفت: بازار پایه به بازار «ب» و «ج» تقسیم شده و فرآیند انتقال شرکت‌ها از تابلوی «ب» به «ج» آغاز شده است. وی با اشاره به انتقال 18 شرکت به تابلوی «ج» گفت: در هفته جاری شاهد انتقال سه شرکت دیگر علاوه بر 18 شرکت قبلی به تابلوی «ج» خواهیم بود و در مراحل مختلف تا پایان مهرماه بسیاری از شرکت‌های تابلوی «ب» بازار پایه به تابلوی «ج» منتقل می‌شوند.

هامونی با تاکید بر اینکه در تابلوی «ج» محدودیت‌ها خیلی بیشتر است، گفت: این انتخاب ما بود که شرکت‌ها مستقیما به تابلوی «ج» منتقل نشوند بلکه از اسفند سال گذشته مهلت به آنها داده شد تا بتوانند خودشان را با شرایط استاندارد دستورالعمل تطبیق بدهند که خیلی از شرکت‌ها شرایط را احراز کردند.

 

ارسال نظر