افت دسته‌جمعی شاخص‌های بورس

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۵۰

 گروه بورس  

با افت شدید شاخص شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مثل اپل و فیس‌بوک که باعث سقوط شدیدتر شاخص نزدک شد، شاخص بورس «اس‌اندپی ۵۰۰» در پایان معاملات روز جمعه با کمی کاهش به کار خود پایان داد.

به گزارش «تعادل» و به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه‌گذاران با احتیاط و نگرانی منتظر خسارات احتمالی توفان ایرما هستند که در مسیر حرکت به سوی فلوریدا قرار دارد و با افت شدید شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مثل اپل و فیس‌بوک که باعث سقوط شدیدتر شاخص نزدک شد، شاخص بورس «اس‌اندپی ۵۰۰» در معاملات روز جمعه با کمی کاهش به کار خود پایان داد.

شاخص داوجونز نیز با کمک جهش 0.4درصدی سهام شرکت بیمه تراولرز به صعود خود ادامه داد.

سهام بیمه‌گرها به‌طور گسترده رشد کرد و پس از اینکه در این اواخر با نگرانی‌ها در جنوب ایالات متحده برای برخورد یک توفان قدرتمند دیگر بلافاصله پس از اتمام توفان هاروی، شاخص بیمه داوجونز تحت فشار قرار گرفته بود، برخی ضررها جبران شد و این شاخص 2.1درصد رشد کرد.  ایرما یکی از قدرتمند‌ترین توفان‌های قرن اقیانوس اطلس در مسیر خود به سمت فلوریدا کوبا و باهاماس را درهم کوبید. این درحالی است که مقامات امریکا در حال آماده‌سازی واکنش گسترده‌یی به این توفان هستند.  کیت وارن، استراتژیست سرمایه‌گذاری در ادوارد جونز گفت: با در نظر گرفتن نگرانی سرمایه‌گذاران درباره تاثیر توفان ایرما بر فلوریدا و اینکه بعدا از آن مسیر توفان به چه سمتی خواهد بود، آنها در حال انتظار و نظاره شرایط هستند.  میانگین صنعتی داوجونز با 0.06درصد افزایش به رقم 21797.79 رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ با افت 0.15درصدی به 2461.43 رسید و شاخص ترکیبی نزدک با سقوطی 0.59درصدی به امتیاز 6360.19 رسید. بخش تکنولوژی که امسال عملکردی بهتر از تمام بخش‌های دیگر داشت، 0.9درصد سقوط کرد؛ سهام اپل 1.6درصد و سهام فیس‌بوک 1.3درصد از ارزش خود را از دست داد.  در همین حال قیمت طلا به بالاترین حد خود در یک سال گذشته رسید و دلار سقوط کرد. در روز جمعه قیمت شمش طلا به بالاترین سطح خود در بیش از یک‌سال گذشته رسید.

در حالی که به‌دلیل انتشار آمار شغلی ضعیف در امریکا و همچنین نگرانی از تاثیر توفان‌های اخیر بر اقتصاد ایالات متحده امریکا، دلار به‌شدت آسیب دیده و تحت فشار قرار دارد. در همین حال به‌دلیل افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک مربوط به کره‌شمالی، تمایل برای سرمایه‌گذاری روی بازار مطمئن‌تری مانند طلا بیشتر شده و تقاضا برای این محصول به‌شدت افزایش یافته است. روز شنبه قیمت نقطه‌یی هر اونس طلا به 1، 352.91 دلار رسید. این در حالی ست که در اوایل معاملات روز گذشته، قیمت هر اونس طلا به بالاترین سطح خود از ماه آگوست سال گذشته رسید.

 

ارسال نظر