روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۷۱

 پاسخ به شایعه تعدیل مثبت شپنا: مهدی صرامی مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان در خصوص شایعه تعدیل مثبت شرکت و دلیل استقبال از سهم گفت: شرکت پالایش نفت اصفهان برنامه‌یی برای تعدیل مثبت ندارد و این موضوع جزو شایعات بازار است. معاملات این سهم در بازار ادامه دارد و برنامه‌یی برای متوقف شدن سهم وجود ندارد. وی ادامه داد: شرکت‌های پالایشی برای مسائلی همچون تعیین نرخ با وزارت نفت و سایر مراجع در حال مذاکره‌اند که طی دو یا سه هفته آتی نتایج آن مشخص خواهد شد. وی افزود: برنامه شرکت پالایش نفت اصفهان طبق برنامه‌ها پیش می‌رود و خبری از تعدیل مثبت نیست. این سهم با حجم کم معاملاتی خود دچار نوساناتی می‌شود که صرفا نباید مبنای علمی داشته باشد.

 تعدیل مثبت شرکت ملی مس: احمد مراد علیزاده مدیرعامل شرکت ملی مس در خصوص علل رشد قیمت مس و تاثیرات آن بر این شرکت می‌گوید: چندین عامل بر رشد قیمت مس تاثیرگذار است، در شرایط فعلی روند حرکت قیمت فلزات رو به بالاست و مس هم از این قاعده مستثنا نبوده و رشد خوبی را به ثبت رسانده است. یکی از عوامل رشد تقاضا برای مس در صنعت خودروست، از طرفی به دلیل اینکه اعمال محدودیت‌های زیست محیطی در چین شدت گرفته است و شرکت‌های تولید‌کننده از مصرف کنسانتره‌های کثیف یا قراضه‌های خاص منع می‌شوند در نتیجه استفاده از کنسانتره افزایش داشته است. وی در این خصوص که رشد قیمت مس چه میزان بر سودآوری مجموعه تاثیرگذار بوده است، گفت: البته این موضوع تاثیراتی دارد اما هنوز برآورد دقیقی نداریم، فعلا قیمت مس حدود ۷۰۰۰دلار افزایش داشته اما آنچه سود شرکت مس را می‌سازد، متوسط ارزش فروش از ابتدا تاکنون است، فرضا قیمت‌های فروش ابتدای سال در محدوده ۵۰۰۰ دلار و کمتر بوده و در دوره‌یی به ۵۸۰۰ دلار رسید و در محدوده ۵۴۰۰تا ۵۸۰۰ نوسان داشت، بعد از آن مجدد رشد داشته است، اینکه میزان فروش در هر دوره چه میزان بوده است و با چه قیمتی باید محاسبه شود،  در گزارش سه ماهه دوم به‌طور کامل افشا خواهد شد.

 «کترام» زیان شناسایی کرد: شرکت تولیدی کاشی تکسرام گزارش صورت مالی دوره 3 ماهه منتهی به پایان خرداد 96 را در قالب اصلاحیه منتشر کرد. بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت تولیدی کاشی تکسرام پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 با سرمایه 294 میلیارد و 981 میلیون ریال مبلغ 28 ریال به‌طور خالص پس از کسر مالیات است. گفتنی است، سود هر سهم گزارش قبل37 ریال بود که در گزارش جدید با تعدیل منفی 24درصدی به 28ریال رسیده است. همچنین شرکت در سه ماهه منتهی به پایان خرداد 96 زیان 16 ریالی شناسایی کرد. دراین گزارش قید شده است، تغییرات به دلیل کاهش سود شرکت ناشی از کاهش مقداری فروش بوده و چنانچه مقدار فروش افزایش یابد، دسترسی به بودجه سالانه امکان‌پذیر خواهد بود.

 تیم‌ جدید کاری در«طلای زرشوران»: آخرین اخبار از وضعیت بزرگ‌ترین معدن طلای ایران از پابرجا بودن مشکلات فنی این معدن و مذاکره و توافق با پیمانکاران و مجموعه‌های کاری جدید حکایت دارد. این در حالی است که هنوز مناقصه‌یی برای استقرار پیمانکاران جدید برگزار نشده است. در هفته‌های گذشته خبر تعطیلی معدن زرشوران منتشر شد، پیمانکار معدن طلای زرشوران مدعی است به دلیل مشکلات فنی موجود که برطرف کردن آنها از تعهدات کارفرما بوده، درخواست خاتمه قرارداد را داده است و از سوی دیگر مهدی قدمی که در دوره نعمت‌زاده مدیرعامل مجتمع طلای زرشوران شده بود، از تصمیم ایمیدرو برای فسخ قرارداد با این پیمانکار خبر می‌دهد.

 خروج موقت ۳ شرکت از تابلو: در پی اعلام روزهای گذشته شرکت‌های سیمان‌ سپاهان‌، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و قند نقش جهان برای مجمع دوشنبه آینده، نماد این 3 شرکت بورسی در پایان معاملات دیروز بسته می‌شود. مجمع «سپاها» برای افزایش سرمایه 21 درصدی، «پترول» برای دو مجمع سالانه و عادی به‌طور فوق‌العاده (اصلاح اساسنامه) و «قنقش» برای مجمع سالانه است. همچنین دیروز آخرین مهلت داد و ستد سهام حق تقدم همراه اول و گلوکوزان‌ خواهد بود.

 

 

ارسال نظر