پیشرو شدن گروه پالایشی‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۲۳

گروه بورس|

 روز گذشته بورس تهران در حالی با معاملات به نسبت متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی روبه‌رو بود که همزمان با خیز برداشتن معامله‌گران میان‌مدت‌نگر به گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها؛ انتظار برای نوسان قیمت‌ها در بازار جهانی نفت به پیشرو شدن گروه پالایشی‌ها در تالار شیشه‌یی منتهی شد.

با این همه انباشت عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی در دامنه نوسان مثبت قیمتی مانع از شکل‌گیری صف خرید پایدار میلیونی در سهم‌های پیشرو این گروه شد.

روز گذشته گروه‌ خودرویی‌ها نیز یکدست قرمزپوش شد تا به رهبری سایپا به سهامداران این گروه نشان دهد که حتی با وجود حمایت حقوقی‌ها فعلا حرفی برای گفتن در بازار سهام ندارد. تک سهم آلومتک نیز پس از گذشت حدود دو ماه از توقف روز گذشته در کانون توجه حقیقی‌ها قرار گرفت. این سهم بازار پایه فرابورس پس از لوله و ماشین‌سازی ایران از جمله سهم‌های برخوردار از تحلیل در کنار خبرهای پشت پرده آلومینیوم ایران قرار گرفته است. همچنین روز گذشته گروه فلزات اساسی نیز با وجود آنکه در محدوده صفر تابلو نوسان می‌کردند با تقاضای پرحجم سهام همسو با برخی‌ معاملات کد به کد روبه‌رو شد که به نظر می‌رسد با پایان اصلاح قیمت‌ها می‌تواند در روزهای آینده و همزمان با ارائه گزارش‌های شفاف‌سازی روند بازار را دوباره تحت تاثیر خود قرار دهند. شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس و اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات روزگذشته دوشنبه 13 شهریورماه 96 با افزایش 106 واحدی روی رقم 83هزار و 452 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌‌وزن اما با کاهش 68 واحدی عدد 17هزار و 709 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 79 واحدی به رقم 91هزار و 441واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 88واحدی به رقم 58 هزار و 314واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 158 واحدی عدد 182هزار و 764 واحد را به نمایش گذاشت. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا با 27واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 24واحد و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 22 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران در حالی به بیش از 222میلیارد تومان نمایش داده شد که این امر ناشی از دست به دست شدن بیش از 703میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 47هزار و 480 نوبت داد و ستد بود.

 

ارسال نظر