کشف قیمت نخستین هتل بازار سرمایه

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۵۰

گروه بورس|

در جریان مبادلات روزگذشته شرکت فرابورس ایران، عرضه اولیه ۱۵‌درصد از سهام هتل پارسیان کوثر اصفهان به‌عنوان دومین عرضه اولیه امسال، با کشف قیمت هر سهم ۱۲۲۰ تومان «گکوثر» روز تاریخ‌ساز دیگری را در این بازار رقم زد.

به گزارش «تعادل»، روز گذشته تعداد 16میلیون و 500هزار سهم شرکت «هتل پارسیان کوثر اصفهان»، در بازار دوم فرابورس انجام شد که براساس رقابت کارگزاران بر سر تصاحب این سهم و در جریان مکانیسم آشنای این مدل عرضه‌ها، هر سهم «گکوثر» 12200ریال روی تابلو تعیین و کشف قیمت شد.

بر این اساس عرضه این میزان سهام درحالی روز گذشته به‌عنوان دومین عرضه اولیه امسال فرابورس و سومین عرضه اولیه بازار سرمایه صورت گرفت که حداکثر سهمیه برای هر کد حقیقی و حقوقی 300سهم تعیین و حداقل و حداکثر قیمت سفارش برای این عرضه اولیه نیز 11.100 تا 12.200تومان اعلام شده بود. پیش‌ از این عرضه اولیه شرکت «به پرداخت ملت» در تیر ماه در بورس اوراق بهادار و شرکت «مبین وان کیش» در مردادماه در فرابورس ایران انجام شده است. در همین حال شاخص بورس در جریان معاملات روزگذشته بازار سرمایه ۸۳ واحد افت را به خود دید. در جریان دادوستدهای روز گذشته بازار سرمایه تعداد 790 میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 173میلیارد تومان در 59هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 83واحدی در ارتفاع 83 هزار و 345واحد قرار گرفت.

بیشترین تاثیر منفی بر حرکت دماسنج بازار سهام در روز جاری به‌نام نمادهای خساپا، فولاد و کگل شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فارس، شپنا و همراه با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص شدند. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت‌سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 26 واحد، کل (هم‌وزن) 71 واحد، قیمت (هم‌وزن) 53 واحد، آزاد شناور 456 واحد افت و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 402 واحد افت و 1687 واحد رشد کردند.

براساس این گزارش، شاخص کل فرابورس اما پس از چند روز صعود در نزدیکی یک واحد افت کرد تا در ارتفاع 952 واحدی بایستد. عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نماد «ذوب» رقم خورد درحالی که سه نماد «دماوند»، «زاگرس» و «خراسان» تا سطح یک واحد تاثیر مثبت این نماگر داشته و از افت بیشتر آن جلوگیری کردند. سهامداران روز گذشته در مجموع بازارهای اول و دوم نیز 135میلیون سهم به ارزش 527 میلیارد ریال را معامله کردند که بالاترین حجم معاملاتی در نماد «ذوب» با معامله 46 میلیون سهم به ارزش 42میلیارد ریال و بیشترین ارزش دادوستد سهام در نماد «گکوثر» با نقل و انتقال 16.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 201 میلیارد ریال رقم خورد.

 

ارسال نظر