عرضه گندم در تالار کشاورزی

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۳۲
عرضه گندم در تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی روز چهارشنبه ۸ شهریور ماه شاهد عرضه ۱۴۰ هزار و ۱۸۶ تن گندم بود که از این میزان ۳۹ هزار و ۴۳۶ تن در قالب طرح قیمت تضمینی، ۱۰۳ هزار و ۷۵۰ تن گندم خوراکی و ۴هزار تن گندم دوروم نیز به صورت نقدی و فیزیکی عرضه شد. در این روز و در تالار مذکور یک‌هزار و ۱۲۵تن شکر سفید، ۲۰۰ تن روغن خام، ۱۷۰ تن جو دامی و ۱۵۳ هزار قطعه جوجه یک روزه نیز عرضه شد.

این گزارش حاکی است ۵ هزار تن تختال C، ۳۸۰تن مس کاتد و ۴۸۰ تن مس مفتول نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه شد. علاوه بر این، ۸۲هزار و ۶۹۷ تن مواد شیمیایی، قیر، گوگرد، لوب‌کات و وکیوم باتوم در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی عرضه شد. بازار فرعی بورس کالای ایران نیز میزبان عرضه ۱۲۲ تن ضایعات فلزی، یک‌هزار تن کنسانتره فسفات، ۵۰۰ تن کود مایع ازته و ۴۷تن روغن کارکرده لکوموتیو بود. حجم و ارزش معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران با افزایش به ۱۴هزار و ۱۶۳ قرارداد و ارزش معاملات نیز به 195میلیارد تومان رسید. روز دوشنبه حجم معاملات آتی سکه ۹ هزار قرارداد و ارزش معاملات نیز 123میلیارد تومان بود.

در همین حال روز گذشته، تحت‌تاثیر تنش در شبه جزیره کره قیمت طلای جهانی افزایش یافت. فلز زرد با آزمایش موشکی کره‌شمالی و در ادامه روند صعودی روزهای قبل به بالاترین سطح از نوامبر رسید و از طرفی این اتفاق فشار زیادی به بازار سهام و همچنین دلار وارد کرد. در معاملات آتی سکه در روز گذشته نیز ۵ سررسید آتی سکه مثبت بودند. به این ترتیب قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال ۹۶ با رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و ۰.۵۵درصد رشد کرد. قرارداد سکه سررسید آبان نیز رشد ۰.۵۱ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار تومان داد و ستد شد. در همین حال قرارداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک‌میلیون و ۳۰۹ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز دوشنبه ۰.۴درصد رشد داشت. از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه نیز با ۰.۴۵درصد رشد قیمت با رقم یک‌میلیون و ۳۵۱هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

 

ارسال نظر