رشد حجم و ارزش معاملات بورس کالای ایران

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۳۲

بورس کالا تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی مرداد ماه سال ۹۶ شاهد معامله بیش از 2میلیون و ۸۴۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با تیر ماه از نظر حجم ۲۵ و از نظر ارزش ۲۰‌درصد رشد را تجربه کرد.

طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۲۶۴ هزار و۴۱۶ تن به ارزش ۳ هزار ۱۶۲ میلیارد بود.

بر این اساس در این تالار ۷۵۶ هزار قطعه جوجه یکروزه، ۲ هزار و ۴۷۵ تن مرغ منجمد، ۱۷۷ هزار و ۶۹۳ هزار تن گندم، یک هزار تن کنجاله، ۳۸ هزار و ۲۷۵ تن شکر، ۱۰۰ تن روغن خام، ۶ هزار و ۵۳۰ تن ذرت، ۳۷ هزار و ۵۸۷ تن جو طی ماه مذکور به فروش رسید.

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک‌میلیون و ۶۸۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از۲۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۷۳۷ هزار تن انواع قیر، ۲۷۱ هزار تن انواع مواد پلیمری و ۹۱ هزار و ۵۲ تن مواد شیمیایی معامله شد. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می‌توان به داد و ستد ۴۲۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۷۴ هزار تن لوب کات، ۲۸ هزار تن گوگرد، ۹۰ تن انواع گاز‌ها و خوراک، ۴ هزار و ۲۱۴ تن عایق رطوبتی، یک هزار و ۶۰۰ تن سلاپس‌واکس و ۴ هزار و ۶۹۲ تن روغن اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در مرداد ماه شاهد معامله ۸۴۴هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۸هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال بود. در این تالار حدود ۶۴۴ هزار تن انواع فولاد، ۲۶ هزار و ۳۶۵ تن انواع مس، ۷۰۰ تن سولفور مولیبدن، ۲۷ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۱۳ کیلو شمش طلا، ۱۶۵ هزار تن سنگ‌آهن و ۷ هزار و ۸۲۰ تن انواع آلومینیوم از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله ۲ هزار و ۹۲۵ تن انواع محصول معدنی ۳۳ هزار، ۱۷۸ تن انواع محصول کشاورزی، ۵ هزار و ۶۸۴ تن ضایعات و ۴۰۰ تن سولفات را تجربه کرد.

 

 

ارسال نظر