اخبار بورس

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۰۷

زمان واریز سود سهام عدالت به مشمولین اعلام شد

مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: مشمولینی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه و تایید آن را دریافت ولی در این ظرف زمانی متوفی شده باشند سود دریافت خواهند کرد.

به گزارش سنا، سیدجعفر سبحانی، درخصوص زمان واریز سود سهام عدالت به مشمولین بیان کرد: واریز سود سهام عدالت در شهریور ماه منوط به مصوبه شورای اصل 44 است و هر زمان این مصوبه به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ شود، سود سهام عدالت به حساب مشمولینی که شماره شبا ارائه کرده‌اند واریز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سازمان خصوصی‌سازی آمادگی لازم برای واریز سود سهام به مشمولین را دارد و احتمالا تا پایان شهریور ماه این امر محقق خواهد شد که مبلغ آن بسته به صورتحساب مشمولین از 150هزار تومان تا حدود 70 هزار تومان خواهد بود.

مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه مشمولینی که پس از ارائه شماره شبا متوفی شده‌اند سود دریافت خواهند کرد، توضیح داد: مشمولینی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه و تایید آن را دریافت ولی در این ظرف زمانی متوفی شده باشند سود دریافت خواهند کرد و جزو 47 میلیون و 200 نفر مشمول زنده سهام عدالت به شمار خواهند آمد.

سبحانی در ادامه تاکید کرد: از میان کل مشمولین سهام عدالت حدود 2 میلیون نفر متوفی شده‌اند که در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت سود سهام این افراد به وراث آنها هستیم ولی هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده ولی مشمولین متوفیانی که جزو 47میلیون و 200 هزار نفر بعد از آذر سال 95 تا به امروز باشند، سود سهام عدالت در شهریور ماه به شماره شبایی که به سامانه ارائه داده‌اند واریز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر حساب متوفی بعد از فوت مسدود شده باشد، تکلیف سود مشمولین سهام چه خواهد شد، گفت: بررسی شماره شبای مشمولین در زمان ارائه شماره حساب صورت خواهد گرفت و مجددا بررسی در این باره انجام نمی‌شود به همین دلیل سود سهام عدالت متوفیان این مدت نیز به حساب آنها واریز خواهد شد و سازمان خصوصی‌سازی مسوولیتی در قبال پرداخت یا عدم پرداخت این سود به وارث توسط بانک نخواهد داشت.

مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا مجددا شماره‌های شبای مشمولین بررسی نمی‌شود، تصریح کرد: امکان اینکه هر هفته شماره‌های شبای مشمولین توسط بانک‌ها به‌طور مجدد بررسی شود، وجود ندارد به همین دلیل اگر در ماه‌های گذشته شماره شبا ارائه و به تایید آن به مشمول رسیده و فرد در این مدت متوفی شده سازمان خصوصی‌سازی سود را همانند سایر مشمولین در قید حیات به حساب آنها واریز خواهد کرد ولی مسوولیتی در قبال اینکه بانک سود را به خانواده مشمولان متوفی خواهد داد یا خیر نخواهد داشت.

 

مرسدس بنز به دنبال فروش از طریق عقود اسلامی است

شرکت امارات موتور با همکاری بانک اسلامی ابوظبی از طریق تسهیلات مبتنی بر عقود اسلامی خودروهای مرسدس بنز را عرضه می‌کند.

به گزارش«تعادل» و به نقل از CPI Financial شرکت تامین مالی مرسدس بنز با همکاری بانک اسلامی ابوظبی و شرکت امارات موتور(EMC) طرحی برای تامین مالی فروش محصولات نو و دست‌ دوم مرسدس بنز از طریق عقود اسلامی(همانند مرابحه) ارائه کرده است.  مشتریان می‌توانند از مساعده سپرده، خرید نسیه، پرداخت‌های اقساطی و امکان دریافت قراردادهای کوتاه‌مدت از طریق خدمات بانک اسلامی ابوظبی با همکاری شرکت امارات موتور استفاده کنند.

فیلیپ کینگ، رییس واحد بانکداری خرد بانک اسلامی ابوظبی می‌گوید: ارائه راهکارهای تامین مالی جذاب و منعطف در کوتاه‌ترین زمان ممکن یکی از خدمات رایج بانک اسلامی ابوظبی است. این همکاری مهیج با شرکت امارات موتور به مشتریان آنها اجازه می‌هد تا از محصولات منطبق با شریعت ما استفاده کنند و هر گونه محصولات مرسدس بنز را با نرخ‌های سود مناسب خریداری کنند.

شرکت امارات موتور، نماینده توزیع مرسدس بنز در ابوظبی به مشتریان خود راهکارهای تامین مالی گوناگونی را از طریق بانک اسلامی ابوظبی ارائه می‌کند که آنها را قادر می‌سازد، خودروهای مورد علاقه خود را با تنوعی از طرح‌های ممکن خریداری کنند.

راه‌اندازی معاملات آپشن، ضرورت بازار سرمایه بود

همواره صاحب نظران بازار سرمایه متفق‌القول بودند که بورس کشور به معاملات آپشن نیاز دارد و اساسا یکی از انتقاداتی که طی سال‌های گذشته به بازار سرمایه کشور وارد می‌شد، فقدان ابزارهای مالی مدیریت ریسک در بازار سرمایه بود.

سعید اسلامی‌بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با سنا ضمن بیان مطلب فوق گفت: استفاده از آپشن خرید و فروش یک رویکرد جهانی است و در همه بورس‌های مهم دنیا قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: این ابزار پس از انتشار مقاله بلک و شولز در سال 1974مورد استفاده قرار گرفته و اکنون با راه‌اندازی معاملات آپشن و تکامل آن در بورس ایران، مدیریت ریسک در بازار سرمایه وارد مسیر جدیدی شده است.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های مدیریت ریسک راه‌اندازی ابزارهای مشتقه مانند آپشن بود، افزود: هر میزان که بازار سرمایه حرفه‌یی‌تر، تخصصی‌تر و پیچیده‌تر باشد، مدیریت ریسک از نهاد‌ها به سمت ابزار‌های مشتقه حرکت می‌کند. اسلامی با اشاره به اینکه این ابزار ضمن مدیریت ریسک افزایش عمق بازار را نیز به همراه دارد و حجم داد و ستد را تنظیم می‌کند، گفت: علاوه بر موارد ذکر شده نقش مهم‌تری که می‌توان برای این ابزار متصور شد، انتشار اطلاعات است که می‌تواند بیش از سایر کارکرد‌ها برای سازمان بورس اهمیت داشته باشد.

 

ارسال نظر