کاهش میزان شکایت فعالان بورس

۱۳۹۶/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۰۰

چند آمار از شکایات سهامداران و فعالان طی ماه گذشته در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار حکایت از کاهش ۴۸درصدی شکایات دارد. به گزارش سنا، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، تعداد شکایات وارده به کمیته سازش از ابتدا تا انتهای تیر ماه را اعلام کرد. براساس این گزارش تعداد 148پرونده شکایت در انتهای خرداد سال جاری در جریان بوده که این تعداد در انتهای تیر به 71پرونده رسیده که نشان‌دهنده کاهش 48درصدی است. همچنین تعداد پرونده‌های وارده و مختومه در این مدت یک ماهه به ترتیب 32و 109پرونده بوده است.

در این میان از تعداد 109پرونده مختومه در تیر سال جاری 22مورد به سازش و 87 مورد به عدم سازش منجر شده است. علاوه بر این از 22مورد مختومه به سازش 8 مورد به عدم پیگیری خواهان 10مورد به اعلام رضایت و 4مورد به انصراف خواهان انجامیده است. از 87 پرونده مختومه‌یی هم که به عدم سازش منجر شده 24مورد به عدم حضور خواهان و 63 مورد به عدم سازش و ارسال به هیات داوری اختصاص دارد.

بر این اساس، کمیته سازش کانون کارگزاران بورس در راستای اجرای ماده 36 قانون بازار اوراق بهادار تشکیل شده و به کلیه اختلافات حرفه‌یی ناشی از فعالیت حرفه‌یی اعضای کانون با یکدیگر یا با سایر اشخاص رسیدگی می‌کند. بنابراین راه ورود به فرآیند رسیدگی به اکثر اختلافات در بازار سرمایه و صدور آرای قطعی و لازم‌الاجرا در این خصوص و احقاق حقوق سرمایه‌گذاران، نهادهای مالی و تشکل‌های خودانتظام، تشکیل پرونده در کمیته سازش این کانون است.

 

 

ارسال نظر