خرید ۱۶۸‌هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی برای فروش در بورس کالا

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۴۶

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: تا پایان روز گذشته ۱۶۸‌هزار تن محصول گندم از کشاورزان این استان خریداری و ۵۳‌هزار تن نیز در بورس کالا برای فروش ارائه شد.

به گزارش «تعادل» به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، محمد ایزدی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تولید گندم امسال کشاورزان استان زنجان ۲۵۰‌هزار تن خواهد بود که از این میزان ۱۶۸‌هزار تن توسط این شرکت خریداری شد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که از ۵۳‌هزار تن گندم ارائه شده در بورس کالا هشت‌هزار و ۳۰۰ تن به فروش رفته است. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: ۲۱۸ میلیارد تومان طلب کشاورزان بابت ۱۶۸‌هزار تن گندم خریداری شده توسط این شرکت است که تاکنون ۱۰۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

ایزدی خاطرنشان کرد: میزان گندم مصرفی سالانه در این استان ۱۰۰‌هزار تن است که این شرکت ۲ برابر میزان مصرف گندم خریداری می‌کند. بر اساس این گزارش، سال گذشته بیش از 4‌هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال برای خرید ۳۵۲‌هزار تن از این محصول به کشاورزان استان زنجان پرداخت شد. زنجان سال گذشته در تولید گندم رتبه هشتم و در ذخیره‌سازی این محصول نیز جزو استان‌های رده بالای کشوری بود و امسال ۴۰ مرکز خرید گندم در استان فعال شده است. طی سال‌های ۹۲، ۹۳، ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۱۶۶، ۲۲۰، ۲۳۲ و ۳۵۳‌هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خریداری شد.

 

ارسال نظر