روی کدال نشست

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۵۰

 زیان انباشته شرکت‌های بورسی مشمول مالیات بر درآمد نمی‌شود

براساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری تقبل زیان انباشته شرکت‌ها از سوی صاحبان سرمایه مشمول مالیات بر درآمد نمی‌شود.  به گزارش«تعادل» براساس ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در پاسخ به شکایت نمایندگان یک شرکت خصوصی، این دیوان به نفع شرکت یاد شده، رأی داده و اعلام کرده است با توجه به اینکه مالیات بر درآمد بر مبنای قانون مالیات‌های مستقیم از درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می‌گیرد بنابراین تقبل زیان انباشته از سوی صاحبان سرمایه و از طریق کاهش مطالبات شرکا و سهامداران یا از طریق آورده نقدی و غیرنقدی مندرج در حساب جاری شرکا یا حساب دیگر هیچ گونه منافعی برای شرکت ایجاد نمی‌کند بنابراین به عنوان درآمد مشمول مالیات پذیرفته نمی‌شود. براساس این گزارش، این رأی هیات عمومی دیوان عدالت اداری به رییس سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده و سیدکامل تقوی‌نژاد، رییس این سازمان موضوع را به مجموعه‌های سازمان امور مالیاتی جهت اطلاع و اقدام ابلاغ کرده است.

 پیش‌بینی‌های 3 ماهه «کماسه»

شرکت تامین ماسه ریخته‌گری در دوره 3ماهه منتهی به

31 خردادماه 96 مبلغ 24ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت و بر این اساس به 9درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید. شرکت تامین ماسه ریخته‌گری پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 را مبلغ 278ریال برآورد و اعلام کرد در دوره 3 ماهه نخست این سال مالی با اختصاص 24ریال سود به ازای هر سهم به 9درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید.

«کماسه»در دوره 3 ماهه نخست سال مالی 95 مبلغ 8 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت و 12 درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داد.

 صورت‌های مالی 3 ماهه «غشهداب»

شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در دوره 3 ماهه منتهی به 31 خرداد 96 (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم 36 ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه در سال 95 معادل 20درصد کاهش داشته است.

شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در دوره 3 ماهه یاد شده مبلغ 2.6 میلیارد تومان سود خالص کسب کرد و به هر سهم مبلغ 36 ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل 20درصد کاهش داشته است. همچنین «غشهداب» سود انباشته پایان دوره مذکور را مبلغ 22.2میلیارد تومان اعلام کرده است. یادآوری می‌شود این شرکت فرابورسی در دوره مشابه در سال 95 مبلغ 3.3 میلیارد تومان سود خالص و 45 ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده بود.

 عرضه 10 درصد از سهام مبین‌وان‌ کیش

مبین‌وان کیش یکی از فعالان عرصه مخابرات است که با ارائه راهکارهای نوین در حوزه خدمات ارزش افزوده، امکانات متنوعی را برای مشترکان تلفن همراه، تلفن ثابت و سایر بسترهای ارتباطی فراهم کرده طی روزهای آینده در فرابورس عرضه خواهد شد.

به گزارش «تعادل» و به نقل از سنا، علیرضا خداکرمی، عضو هیات‌مدیره شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران با اشاره به اینکه 10درصد از سهام «اوان» عرضه اولیه می‌شود از پوشش کامل سود هر سهم این شرکت در فصل بهار و 4 ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: سال گذشته نیز 57 درصد از سود پیش‌بینی‌شده را محقق کرده‌ایم.

لازم به ذکر است، شرکت مبین‌وان کیش با سرمایه 100 میلیارد ریالی، برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 به ازای هر سهم 533 ریال سود پیش‌بینی کرده است که از این میزان در گزارش سه ماه رقم 145 ریال معادل 27درصد را پوشش داده است. این شرکت به عنوان دومین شرکت حاضر در گروه اطلاعات و ارتباطات پس از آتیه داده‌پرداز بوده و هفتاد و هشتمین شرکتی است که در بازار دوم معاملات فرابورس درج شده است. سهامدار عمده و 99درصدی «اوان» شرکت گسترش الکترونیک ایرانیان و مشاور پذیرش آن شرکت مشاور سرمایه‌گذاری دیدگاهان نوین است.

 

ارسال نظر