«آیفکس» در آستانه 934 واحدی

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۴۹
«آیفکس» در آستانه 934 واحدی

دهمین روز از مردادماه برای بازار فرابورس ایران با تداوم رشد شاخص کل و در نتیجه صعود آیفکس تا نزدیکی ارتفاع 934واحدی به پایان رسید. دیروز سه‌شنبه در مجموع بازارهای فرابورس معامله‌گران همچنین بیش از 370میلیون ورقه بهادار را در 28 هزار دفعه معاملاتی به ارزش افزون بر 151میلیارد تومان دست به دست کردند. بازار فرابورس دیروز شاهد چندین بازگشایی و توقف نماد نیز بود. بر این اساس دو نماد معاملاتی مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان و ریل پرداز سیر بازگشایی و در مقابل نماد شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار متوقف شدند.

همان‌‌طور که اشاره شد، شاخص کل فرابورس دیروز نیز به روند صعودی خود ادامه داد که به این ترتیب این نماگر که روز گذشته بیش از 9واحد و دیروز نزدیک به 5 واحد رشد کرد، خود را بتواند تا نزدیکی ارتفاع 934واحدی بالا ببرد. به ترتیب نمادهای «مارون»، «زاگرس»، «ذوب» و «بساما» تا سطح حداکثر 3 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند و در مقابل نمادهای «میدکو»، «ارفع» و «سمگا» تا 1.5 واحد تاثیر منفی از خود به جا گذاشته و مانع از رشد بیشتر شاخص کل فرابورس شدند.

دیروز همچنین نمادهای «شلیا»، «سمگا»، «بمپنا» و «چکاپا» پربازدیدترین نمادهای معاملاتی فرابورس شناخته شدند که نماد اول و سوم با رشد قیمت پایانی و نمادهای دوم و چهارم با افت قیمت به معاملات خود دیروز پایان دادند. سه‌شنبه همچنین در مجموع بازارهای اول و دوم سهامداران تعداد 174 میلیون سهم را به ارزش 29.5میلیارد تومان دادوستد کردند. نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب‌آهن با خرید و فروش 115میلیون سهم به ارزش 9.1 میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار به خود اختصاص داد.

معامله‌گران در تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز اقدام به نقل و انتقال نزدیک به 195میلیون سهم به ارزش 41.6 میلیارد تومان کردند. در عین حال تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز میزبان 89 هزار ورقه تسه به ارزش 6.9 میلیارد تومان بود. تسه شهریور 95 در حالی بیشترین قیمت این اوراق را در رقم 78.4 هزار تومان شاهد بود که تسه بهمن ماه 93 کمترین قیمت آن را به میزان 72.6 هزار تومان تجربه کرد. در نهایت در بازار اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاران تعداد 770 هزار ورقه را به ارزش 71.7 میلیارد تومان دست به دست کردند. اوراق اجاره دولت مرحله اول بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار تجربه کرد. همچنین نماد معاملاتی اوراق اجاره واسط مالی دوم خرداد در نماد «جوپار991»، برای پرداخت اجاره‌بهای سه ماهه اوراق در تاریخ 12/05/1396 در پایان معاملات دیروز متوقف شد.

 

ارسال نظر