تداوم سبزپوشی آیفکس

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۹۱
تداوم سبزپوشی آیفکس

معاملات فرابورس ایران در نخستین روز کاری از چهارمین هفته تیر ماه 96 با افزایش 2واحدی شاخص کل و دادوستد نزدیک به 259میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر 112.3میلیارد تومان پایان یافت.

دیروز شنبه 24تیر ماه بازارهای اول و دوم نیز میزبان نقل و انتقال 172میلیون سهم به ارزش بیش از 38.1میلیارد تومان قرار گرفت. نماد شرکت ذوب‌آهن با خرید و فروش 76میلیون سهم به ارزش تقریبی 58 میلیارد ریال درحالی بیشترین حجم معاملاتی را به دست آورد که نماد شرکت مواد ویژه لیا با معامله نزدیک به 6 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 7.7میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملاتی را به دست آورد. در این میان دو نماد «ذوب» و «شلیا» همچنین در صدر نمادهای پربازدید فرابورسی قرار گرفتند. دیروز همچنین درحالی که نماد «صخابر» بازگشایی شد، نمادهای متعددی همچون «شکف»، «شتولی»، «چکارم»، «آینده» و «کوثر» به علت در پیش بودن برگزاری مجامع متوقف شدند. در این میان شاخص کل فرابورس نیز در ادامه روند رو به رشدی که از میانه هفته معاملاتی گذشته آغاز کرده با رشد 2واحدی رو به رو شد. 4 نماد«میدکو»، «ذوب»، «خراسان» و «چکاپا» تا سطح حداکثر 1.4واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند. این درحالی است که نمادهای«دماوند»، «سمگا» و «زاگرس» تا 0.35واحد تاثیر منفی بر شاخص به جا گذاشتند.

نگاهی به 3 تابلو معاملاتی بازار پایه نیز نشان می‌دهد در مجموع 78میلیون سهم به ارزش 13.1میلیارد تومان در این بازار دست به دست شده است. تابلو معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز دیروز در اغلب نمادهای مورد معامله افت قیمت‌ها را تجربه کرد. در این تابلو 84هزار ورقه تسه به ارزش 6.5 میلیارد تومان معامله شد. قیمت تسه‌ها دیروز در این تابلو در بازه 75.7تا 78هزار تومان در نوسان بود. در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز 438هزار ورقه بدهی به ارزش 43.2میلیارد تومان دست به دست شد. در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله هفتم که به تاریخ سررسید خود نیز نزدیک می‌شود در صدر ایستاد.

 

 

ارسال نظر