اخبار بورس

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۱۳

 رشد شاخص‌های آسیایی در معاملات آخر هفته

قیمت سهام در بازارهای ژاپن، استرالیا و کره جنوبی با افزایش چشمگیری همراه شدند و نظرات سیاستمداران امریکایی توانست دلار امریکا را با تحرک همراه کند. به این ترتیب درحالی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار نرخ تورم امریکا و عملکرد بانک‌ها در این هفته هستند، بازارهای آسیایی به بهترین هفته کاری خود خاتمه دادند. درحالی که جانت یلن، رییس فدرال رزرو امریکا بر اجرای برنامه‌هایی برای مهار تورم و کاهش هزینه‌های اقتصادی به صورت تدریجی اصرار دارد، شاخص داوجونز با افزایش رو به رو شد. این درحالی است که نرخ تورم مصرف‌کننده در پی سخنان جانت یلن با کاهش همراه شد. براساس این گزارش در بازار ارز جهانی، قیمت ین ژاپن با کاهش 0.2درصدی رو به رو شد و قیمت دلار استرالیا نیز 0.2درصد رشد کرد. در بازارهای سهام نیز شاخص آسیاپاسفیک با رشد 0.3درصدی همراه شد و شاخص تاپیکس ژاپن 0.5درصد رشد کرد. نیکی ژاپن با افزایش 0.2درصدی رو به رو شد و شاخص اصلی بورس هنگ کنگ با رشد 4درصدی هفتگی، معاملات را به پایان برد.

 

 یک شرکت ساختمانی به بورس اضافه شد

یک شرکت بین‌الملل ساختمان در بخش «فعالیت‌های مربوط به املاک و مستغلات» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. به گزارش«تعادل» به نقل از تسنیم، شرکت بین‌الملل ساختمان و صنعت ملی با نماد«ثملی» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد. اضافه شدن نام این شرکت در میان نرخ‌های بازار دوم بورس با توجه به موافقت هیات‌ پذیرش بورس اوراق بهادار در جلسه بهمن ماه سال گذشته بوده است. براساس این گزارش؛ در پی احراز موارد تعیین شده در مصوبات و با پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران، شرکت بین‌الملل ساختمان و صنعت ملی به عنوان پانصد و چهاردهمین شرکت پذیرفته شده در بخش«فعالیت‌های مربوط به املاک و مستغلات»، گروه و طبقه «فعالیت‌های مربوط به املاک و مستغلات با مالکیت شخصی و اجاره‌یی» و نماد«ثملی» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

 کاهش سود بانکی مهم‌ترین عامل توسعه بازار

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام، مهم‌ترین عامل برای رشد بازار سرمایه را کاهش نرخ سود بانکی دانست و گفت: افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران نیز در بلندمدت می‌تواند عامل افزایش مشارکت باشد. به گزارش«تعادل» محمد کفاش‌پنجه‌شاهی در گفت‌وگو با «سنا» افزود: کاهش ریسک‌های سیاسی و اثرات مثبت ناشی از آن بر بازار در صورتی که با کاهش نرخ سود بانکی همراه شود، رشد خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران خواهد کرد و می‌تواند سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت بورس سوق دهد. وی در عین حال افزود: کاهش نرخ سود بانکی خبری نیست که بازار سهام را به یک‌باره متحول کند؛ چراکه باوجود اعلام نرخ سود جدید، بانک‌ها کماکان به مشتری‌‌های قدیمی خود سود بیشتر را پرداخت می‌کنند و زمانی که سیاست کاهش نرخ سود به طور کامل عملیاتی شود شاهد بهبود چشمگیر بازار سرمایه خواهیم بود.

 

ارسال نظر