اخبار بورس

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۳۹
اخبار بورس

ثبات بازار پسته با ورود فراگیر به بورس کالا

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: برای رصد و جلوگیری از وارد شدن خدشه به اعتبار پسته ایرانی باید نگاه ویژه به صنعت بسته‌بندی داشت و یکی از راهبردهای دیگر برای ثبات بازار پسته ورود فراگیر این محصول در بورس کالاست.

به گزارش«تعادل» به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: برای رصد و جلوگیری از وارد شدن خدشه به اعتبار پسته ایرانی باید نگاه ویژه به صنعت بسته‌بندی داشت و یکی از راهبردهای دیگر برای ثبات بازار پسته، ورود فراگیر این محصول در بورس کالاست. حبیب‌الله نیکزادی‌پناه درباره وضعیت بازار پسته داخلی و خارجی گفت: یکی از دلایل به هم خوردن تعادل بازار پسته، تحریم تلقی می‌شود که در گذشته این موضوع شامل حال پسته‌های صادر شده ایرانی به بازارهای جهانی شد و برخی از کشورهای خریدار در آن زمان به بهانه‌های واهی پسته ایرانی را مرجوع کردند.

وی افزود: پسته ایرانی مطابق ظرفیت و کیفیتی که دارد در بازار بین‌المللی به فروش نمی‌رود بنابراین جا دارد برای ارتقای بازار فروش پسته، دولت اقدامات اساسی در دستور کار قرار دهد. نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات غیرمستقیم پسته در زمان تحریم موجب از دست رفتن برخی از بازارهای درجه یک پسته در حیطه بین‌المللی شد، تصریح کرد: قبل از هر موضوعی در صادرات موفق پسته باید توسعه ارتباطات بین‌المللی رقم بخورد تا بتوان با دیپلماسی اقتصادی بازارهای پایدار پسته ایجاد کرد. نیکزادی‌پناه افزود: اگر خواهان صادرات پایدار محصولات کشاورزی هستیم باید به سمت محصولات ارگانیک حرکت کنیم و پسته به عنوان یک محصول صادراتی درجه یک نیز از این مقوله جدا نیست. نماینده بم در مجلس افزود: کنترل دامپینگ توسط رقبا نیازمند راداری از جنس رعایت استانداردهای صادراتی پسته در بازار جهانی است.

بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی 8 ساله شد

عملیات تجهیز بورس منطقه‌یی خراسان جنوبی از سال 1387 شروع و از تیر ماه سال 1388به عنوان بیست و یکمین تالار منطقه‌یی کشور شروع به فعالیت کرد.

 به گزارش«تعادل» به از بورس تهران طی مدت فعالیت این بورس منطقه‌یی تا پایان 3ماهه اول 96 بیش از 5/1میلیارد سهم به ارزش بیش از 4500میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفته است. با توجه به نقش فرهنگ‌سازی درخصوص بازار سرمایه برگزاری دوره‌های ‏ٌآموزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف تالار منطقه‌یی مورد اهتمام قرار گرفت. در همین راستا همکاری نزدیک با مرکز آموزش استانداری، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به وجود آمد که نتیجه آن برگزاری بیش از 21000نفر ساعت کلاس و کارگاه آموزشی تاکنون است.

از دیگر اقدامات انجام شده درخصوص آموزش بازار سرمایه، برگزاری کلاس‌های آموزشی در سایر شهر‌های استان است همچنین در زمینه فعالیت‌های حقوقی به نیابت از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، خدمات مربوطه به سهامداران ارائه شده است.

 

ارسال نظر