اخبار بورس

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۳:۵۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۱۶۰

دلیل عدم تایید شماره حساب مشمولان سهام عدالت

«مسدود و راکد بودن حساب بانکی مشمولان» و «عدم درج شبای بانکی به نام شخص مشمول» دو دلیل اصلی عدم تایید شبای حساب بانکی دارندگان سهام عدالت است. به گزارش«تعادل» به نقل از سنا، سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir درحالی از نیمه اسفند پارسال آغاز به کار کرده که در گام نخست به ارائه صورت حساب مشمولان پرداخته است و در مرحله دوم نیز که از اواخر فروردین امسال آغاز شده، شرایطی را فراهم آورده تا دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود سال مالی 95 شرکت‌های سرمایه‌پذیر اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود در این سامانه کنند.

بر این اساس مشمولانی که از تایید نشدن شماره شبای بانکی خود مطلع خواهند شد یا پیامک تایید نشدن شبا بانکی توسط سامانه سهام عدالت دریافت می‌کنند باید دوباره به سامانه سهام عدالت مراجعه و شبای بانکی جدید مربوط به یک حساب بانکی معتبر به نام خود را در این سامانه ثبت کنند.

از این رو باید گفت این دسته از مشمولان سهام عدالت به دو دلیل مهم و اساسی با عدم تایید شبای بانکی خود مواجه هستند که این دو دلیل عبارتند از «مسدود و راکد بودن حساب بانکی مشمولان» و نیز «عدم درج شبا بانکی به نام شخص مشمول». بر این اساس در هر دو حالت باید شبای معتبر بانکی مشمولان جایگزین شبا بانکی ثبت شده قبلی شود و در مجموع ملاک اصلی برای دریافت سود سهام عدالت توسط مشمولان، ثبت و تایید شماره شبای حساب بانکی هر یک از آنهاست.

تقویت و ثبات بازار خرما با عرضه در بورس کالا

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: تقویت و ثبات بازار خرما با عرضه این محصول در بورس کالا امکان‌پذیر است؛ زیرا خرما محصولی دو وجهی است که علاوه بر مشتریان داخلی در بازار بین‌المللی نیز صاحب برند

است.

به گزارش «تعادل» به نقل از سنا، حبیب‌الله نیکزادی‌پناه درباره عرضه محصولی همچون خرما در بورس کالا گفت: یکی از شاخص‌های عرضه خرما در بورس کالا، توزیع این محصول با تنوع تولید در بسته‌های معروف به دانه‌یی است که می‌تواند ارزش افزوده بهینه برای تولیدکننده ایجاد کند.

نماینده بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته‌بندی ۶۰۰ و ۸۰۰ گرمی شایسته خرمای ناب ایرانی نیست، تصریح کرد: نمی‌توان خرما ایرانی را دارای ساختار فله‌یی دانست اما بسته‌‌بندی خرمای ایرانی نیز با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد.

وی افزود: بنابراین با توجه به ساختار و عملکرد بورس کالای ایران حرف و حدیث‌های نرخ خرما با ارائه این محصول ارزآور در بورس کالا پایان می‌یابد همچنین اظهارنظرهای غیرکارشناسی نیز از بازار این محصول رخت می‌بندد. نیکزادی‌پناه ادامه داد: مشخص شدن مبدا تولید، قیمت‌گذاری شفاف و مولفه‌های اقتصادی داخلی از دستاوردها و مزیت‌های عرضه خرما در بورس کالاست.

انعقاد 20 هزار قرارداد سکه آتی در هفته قبل

حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۰هزار و ۱۵۸قرارداد و ارزش 271میلیارد و 300میلیون تومان رسید. به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران این درحالی است که هفته گذشته با وجود افزایش نسبی تقاضا در بازار نقدی طلا، سکه با ثبات همراه بود و قیمت‌ها تغییر چندانی پیدا نکرد. بازار جهانی طلا نیز روز جمعه تحت تاثیر افزایش بازده اوراق قرضه جهانی که به جذابیت سرمایه‌گذاری در فلزات ارزشمند لطمه زد با کاهش روبه‌رو شد و چهارمین کاهش هفتگی متوالی خود را ثبت کرد.

در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته، سررسید اسفند امسال به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله‌گران ۱۷هزار و ۸۷۵ قرارداد را به ارزش 241میلیارد و 700میلیون تومان در این موعد تحویل به ثبت رساندند.

در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی امسال با یک هزار و ۵۸۲ قرارداد به ارزش 20میلیارد و 800 میلیون تومان قرار گرفت. در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد تیر امسال جای گرفت؛ به طوری که با ۴۳۱ قرارداد به ارزش 5 میلیارد و 200میلیون تومان معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند. همچنین سررسید شهریور نیز با ۱۷۶قرارداد به ارزش 2میلیارد و 200میلیون تومان در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید آبان ماه با ۹۴ قرارداد به ارزش ۱۲میلیارد ریال در جایگاه‌های آخر ایستاد.

 معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته(پنج‌شنبه) نشان می‌دهد در مجموع ۴هزار و ۹۷۵قرارداد منعقد شد. به این ترتیب در معاملات روز پنج‌شنبه ۴ سررسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی روبه‌رو شدند و تنها سررسید تیر روندی مثبت داشت به طوری که براساس آمار معاملات سکه تحویل تیر با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۲۳هزار تومان افزایش 0.08درصدی را تجربه کرد.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور امسال با قیمت یک میلیون و ۲۴۹هزار تومان افت 0.14درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و ۲۸۱هزار تومان به فروش رسید و افت قیمت 0.25درصدی را تجربه کرد. سررسید دی نیز با نرخ یک میلیون و ۳۱۶هزار تومان معامله و با کاهش 0.02درصدی روبه‌رو شد. از سویی دیگر سررسید اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۳۴۷هزار تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0.34درصدی روبه‌رو شد.

 

 

ارسال نظر