آیین ‌نامه انتشار ۹۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی ابلاغ شد

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۸۹

هیات وزیران با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند«هـ» تبصره ۵ قانون بودجه امسال با واگذاری اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید تا سررسید برای تسویه بدهی مسجل به قیمت اسمی تا سقف ۹هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به طلبکاران موافقت کرد.

به گزارش«تعادل» هیات وزیران در جلسه 1396.3.17 به پیشنهاد شماره 1157162 مورخ 1396.2.17 سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد تبصره 22قانون بودجه سال 1396 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند هـ تبصره 5 قانون بودجه سال 1396کل کشور را تصویب کرد. در ماده 2 این آیین‌نامه عنوان شده که «واگذاری اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید تا سررسید برای تسویه بدهی مسجل به قیمت اسمی تا سقف 9هزار و 500 میلیارد تومان به طلبکاران مجاز است».

اسناد مزبور به عنوان ابزار مالی محسوب شده و با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر می‌شود. به گزارش فارس، سقف واگذاری اسناد یاد شده در هر مرحله به میزان یک هزار و 900میلیارد تومان خواهد بود. در ماده 10 این مصوبه نیز اشاره شده، داد و ستد ثانویه اسناد خزانه اسلامی پس از تخصیص اولیه به طلبکاران از طریق عامل واگذاری یا بازار ثانویه طبق زمان‌بندی اعلام شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار امکان‌پذیر است. سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است، تمهیدات لازم را برابر قوانین و مقررات مربوط در مورد پذیرش و انجام معامله اسناد خزانه اسلامی موضوع این آیین‌نامه در بازار ثانویه به‌عمل آورد.

 

 

ارسال نظر