اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۸۲۷

بهورز صومعه‌سرایی  به رفقای شهیدش پیوست

رشت|رقیه رونقی بهورز متعهد مرکز بهداشت درمان شهرستان صومعه‌سرا به دلیل بیماری و خدمت به بیماران جان به جان‌آفرین تسلیم و شهید شد. کادر درمانی و پرستاران گیلانی با شیوع ویروس کرونا در کشور و به‌ویژه استان گیلان با فداکاری‌های خود باعث نجات جان افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا شدند ولی خودشان با پیروی و تبعیت از جان‌فشانی‌های عمه سادات خانم زینب کبری(س) جان خود را به خطر انداخته و شهدایی را تقدیم کادر درمانی استان کردند. هنوز دل‌های ایرانیان اندوهگین و ناراحت از فوت شهید راه خدمت سرپرستار باسابقه اورژانس بیمارستان شهرستان بندر انزلی بود که خبر شهادت رقیه رونقی، بهورز شبکه درمان و بهداشت شهرستان صومعه‌سرا دوباره داغ دل گیلانی‌ها و ایرانی‌ها را آزرده‌خاطر کرد و بیشتر نشان داد که اگر مردم خود را قرنطینه نکنند وضعیت استان بر همین منوال ادامه پیداکرده و خطرات بیشتری متوجه مردم و کادر درمانی خواهد بود. سایه سنگین خطری که تنها با ماندن در خانه از سر شهر و کشورمان کوتاه می‌شود.

دروازه‌های  شلمچه  به روی اتباع عراقی بسته است

اهواز|فرماندار خرمشهر گفت: هیچ گونه تبعه عراقی برای درمان بیماری کرونا وارد خرمشهر نشده است. حیدری فرماندار خرمشهر گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که با نهایت دقت حافظ سلامتشان هستیم و هیچ گونه تبعه عراقی برای درمان بیماری کرونا وارد خرمشهر نشده است. او افزود: ویدئویی که با عنوان انتقال بیماران مبتلا به ویروس کرونا از عراق به ایران جهت معالجه در حال انتشار است در واقع متعلق به هواپیمای عراقی در حال حمل مجروحینِ ناشی از حمل و نقل مصدومان عراقی است که در یک سانحه رانندگی ناگوار در سوریه مجروح شده‌اند و ارتباطی با انتقال مبتلایان ویروس کرونا از عراق به ایران ندارد.

توقیف شناور حامل محموله کالا و اقلام بهداشتی قاچاق

بوشهر|فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف محموله 40 میلیارد ریالی کالای قاچاق در مرزهای شهرستان عسلویه خبر داد و گفت: در این محموله علاوه بر کالای قاچاق، اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی و ماسک نیز وجود داشت. سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد اظهار داشت: با رصد اطلاعاتی و انجام اقدامات عملیاتی در راستای مبارزه با هرگونه قاچاق، مرزبانان پاسگاه مرزی دریایی عسلویه با کنترل آب‌های داخلی کشور موفق به شناسایی و توقیف یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق شدند. فرمانده مرزبانی استان بوشهر افزود: مرزبانان در بازرسی از شناور توقیفی، تلویزیون، موتورسیکلت 200 سی‌سی، لوازم‌یدکی موتورسیکلت، موتورسیکلت پا کشتی و محموله اقلام بهداشتی و ماسک به ارزش 40 میلیارد ریال را کشف کردند. فرمانده مرزبانی استان با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی و تحویل وی به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا پدیده‌ای است که از جهات مختلف حیات سالم اقتصادی و فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند و عزم فرماندهی دریابانی استان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در جهت مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی جدی و با مخلان پدیده‌ شوم قاچاق کالا برخورد قاطعانه خواهد شد.

درب آرامستان‌های کرمانشاه پنجشنبه و جمعه بسته است

کرمانشاه|فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: درب آرامستان‌های کرمانشاه در پنجشنبه آخر سال (۲۹ اسفندماه) و همچنین روز جمعه (اول فروردین‌ماه) توسط پلیس بسته و از تردد افراد به شکل پیاده و سواره جلوگیری می‌شود. سردار علی‌اکبر جاویدان از بسته شدن درب آرامستان‌های کرمانشاه طی روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد و اظهار داشت: این تصمیم به خاطر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی افراد اتخاذ و اجرا خواهد شد. وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه علاوه بر ممانعت از ورود انواع خودرو و وسایل نقلیه از حضور اشخاص نیز به آرامستان‌های سطح استان جلوگیری به عمل می‌آید.

تعطیلی هتل تاریخی عباسی اصفهان پس از ۵۳ سال

اصفهان|هتل تاریخی عباسی اصفهان به دلیل ممنوعیت پذیرش مسافر پس از ۵۳ سال فعالیت به‌طور کامل تعطیل شد. طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و ابلاغ ستاد استانی، هیچ مرکز اقامتی در استان اصفهان مجوز پذیرش مسافر در این ایام را ندارد و مسوولان اصفهان تأکید دارند این استان در نوروز امسال پذیرای مهمانان نیست. در همین زمینه و طبق اعلام اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هتل تاریخی ۵ ستاره عباسی اصفهان فعالیت خود را به‌طور کامل تعطیل کرده است. «کاروانسرای عباسی» یا «کاروانسرای مادرشاه» در آخرین سال‌های حکومت صفویان و به دستور مادر شاه سلطان حسین صفوی و به عنوان موقوفه مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) بنا شد. کاروانسرای عباسی پس از حمله مغول‌ها به اصفهان رو به ویرانی رفت تا اینکه بازمانده آن در سال ۱۳۳۶ شمسی مورد بازسازی قرار گرفت و در سال ۱۳۴۵ هتل ۵ ستاره عباسی اصفهان با ۲۲۵ اتاق به بهره‌برداری رسید. این هتل تاریخی پس از ۵۳ سال فعالیت مستمر و میزبانی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران و جهان به دلیل شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

 

ارسال نظر