اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۳۷۴

ضعیف  شدن کرونا در نقاط گرمسیری  منتفی است

اهواز|یک نماینده مجلس معتقد است: اگر ادارات، شرکت‌ها و بانک‌ها باز باشد، مردم به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلاتی که دارند، در خانه نخواهند ماند. جواد کاظم‌نسب الباجی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص اقدامات انجام شده در این استان در زمینه‌ مقابله با ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر برخی اقدامات و تمهیدات ضروری مانند آنچه که در سراسر کشور انجام شده، صورت گرفته است، اما خوشبختانه هنوز میزان شیوع بیماری در استان به‌شدت شهرهای دیگر نیست اما چند بیمارستان قرنطینه شده‌اند و همچنین تجهیزات و امکانات برای شرایط ضروری آماده شده است. نماینده مردم اهواز در ادامه درخصوص هجوم برخی مسافران به مناطق جنوبی کشور، اظهار داشت: این اخبار درست نیست و پزشکان در روزهای اخیر این سخنان که ویروس کرونا در نقاط گرمسیری و آب و هوای گرم ضعیف‌تر است را منتفی دانسته‌اند.

لذا حضور این افراد و سفر به استان‌های گرمسیری تنها موجب اتلاف وقت خود آنها و اسباب دردسر و زحمت سایر استان‌ها می‌شود بهترین کار این است که مردم در منازل خود بمانند و از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنند.

فوتی‌های مشروبات الکلی مسموم در البرز به ۱۵ نفر رسید

کرج|معاون دادستان کرج از افزایش فوتی‌های مشروبات الکلی مسموم در البرز به ۱۵ نفر خبر داد و گفت: تاکنون سه نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند.

محمد آقایاری از کشف و ضبط ۴۰۰۰ لیتر مشروبات الکلی تقلبی در کرج خبر داد و گفت: متاسفانه تا دیشب ۱۵ نفر بر اثر مسمومیت الکلی در استان جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش دادگستری البرز، آقایاری افزود: از همان لحظات نخست دریافت گزارش، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستور قاطع برای شناسایی و بازداشت عوامل دخیل را به معاونت دادستانی صادر کرد که عملیات اطلاعاتی بدین منظور بلافاصله شروع شد.

وی افزود: با رصد اطلاعاتی انجام شده و دریافت گزارش‌ها در خصوص فعالیت کارگاه تولید مشروبات الکلی در کرج، دستور قضایی به منظور شناسایی و بازداشت عوامل دخیل صادر شد.

کشف 35 میلیارد ریال  لوازم بهداشتی «احتکار شده»

کرمانشاه|فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف مقدار زیادی انواع مواد شوینده و ژل‌های ضدعفونی، پدهای الکلی، دستکش، ماسک و مواد بهداشتی احتکار شده به ارزش 35 میلیارد و 570 میلیون ریال در استان از زمان شیوع کرونا تاکنون خبر داد. سردار علی اکبر جاویدان اظهار کرد: با تلاش ماموران پلیس از اول تا بیستم اسفند، 200 تن مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده احتکار شده در استان کشف شده است. جاویدان همچنین با اشاره به کشف 7209 قلم انواع مواد بهداشتی احتکار شده، افزود: در مدت زمان یاد شده 768 هزار و 130 عدد دستکش و 5436 عدد انواع ماسک نیز کشف شده است. جاویدان همچنین با اشاره به کشف 4255 لیتر الکل، خاطرنشان کرد: کشف 5780 عدد پد الکلی از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

شهروندان از تجمع در مراسم تشییع و تدفین خودداری کنند

تبریز|سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز همزمان با گسترش ویروس کرونا در استان و شهر تبریز با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان خواست تا از تجمع در آرامستان‌های سطح شهر و زیارت اهل قبور خودداری کنند. در این اطلاعیه آمده است؛ شهروندان گرامی از آن‌جا که تجمعات انسانی یکی از مهم‌ترین بسترهای شیوع ویروس کرونا به شمار می‌آید، به منظور حفظ سلامت خود و همشهریان، تا اطلاع ثانوی از تجمع در آرامستان‌های سطح شهر و زیارت اهل قبور خودداری کنید. بدیهی است به غیر از بستگان درجه یک تجمع افراد در مراسم تشییع و تدفین غیرضروری است.

 

ارسال نظر